COMFAST CPE

Rickio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2025
wie kan mij in duidelijke Nederlandse taal uitleggen hoe ik de comfast cpe model:CF-E319 A V2 moet installeren voor wifi ontvagst (dus geen point to point) maar puur wifi ontvangst voor grote afstanden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de handleiding niet eens downloaden. Is weer iets moois uit china.

Dan maar even op de gok. Bij Unifi werkt het als volgt. Als je die dingen aanzet gaan ze gedurende een bepaalde tijd (half uur of zo) in management mode. Dan zenden ze een SSID uit en via die kun je de boel benaderen en configureren.

Bij Unifi zou je deze in bridge mode moeten zetten (signaal doorsturen over afstand). Dan is er ergens een vinkje dat je de zender/ontvanger ook als access point kan gebruiken.

Als die tweede optie ontbreekt dan zul je de boel als bridge moeten instellen en er een extra access point achter moeten hangen, die lokaal je wifi gaat uitzenden.

Dit is geen magisch apparaat wat een wifi signaal over 11 km kan uitzenden. Zelfs als het kan. Je apparatuur zal nooit in staat zijn om ook iets terug te sturen over grote afstanden.

Als je met grote afstanden zit, dan is een straalverbinding mogelijk de beste oplossing.

DIt zijn dus straalzenders. Kunnen tot 11km. Probleem is om de zut te configureren aan de hand van de welbekende ontbrekende chinese handleiding.

Ik vermoed van wel. Maar als ik probeer te downloaden dan gebeurd er bij mij niks. Mogelijk omdat het een pdf is met heel veel chinese karakters in de naam. Of iets anders. Werkt in ieder geval niet

Is gewoon een PDF met inderdaad Chinese tekens in de bestandsnaam, gewoon geduld hebben....

Terug
Bovenaan Onderaan