Commandbutton op slide

Status
Niet open voor verdere reacties.

riniheijnen

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
12
Eigenlijk dacht ik deze post van de week al gedaan te hebben maar aangezien ik hem op het forum niet meer kan terugvinden ga ik er van uit dat de post niet goed doorgekomen is en probeer ik het nogmaals.
Ik heb een powerpoint presentatie met slechts 1 slide. Op deze slide staat een embedded excelsheet en door erop te dubbelklikken is de inhoud van de cellen te veranderen of aan te vullen. Deze presentatie wordt gemaakt vanuit excel met een excel-macro.
Ik wil graag op de slide een commandbutton hebben waar de gebruiker op kan klikken en zodoende een andere macro start. Heeft een van de lezers enig idee hoe ik een werkende commandbutton op een powerpoint-slide krijg.
Alle suggesties worden gewaardeerd.
 
Je kunt de knop linken aan het excel applicatie object en met application.run een macro laten lopen op een geopend sheet. Weet ik even niet weet is hoe het excel object wordt aangesproken met embedding in powerpoint.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, moet de originele macro in excel ook deze button aanmaken in powerpoint?
 
Bedankt voor je reactie.

Ik wil eigenlijk de button aanmaken in powerpoint en die is er dan eigenlijk alleen maar voor om een andere macro aan te roepen waarmee het exporteren van de slide wordt gedaan.

Rini
 
in principe kun je dit in je button zetten:

Slide1.shapes(1).oleformat.object.application.run(mijnmacro)

Echter na een beetje proberen lijkt dat beperkt te zijn in wat het kan doen t.o.v. puur excel.
 
Ik denk niet dat dat uitmaakt want ik hoef eigenlijk allen maar een andere macro aan te roepen (mymacro) waar de slide wordt geexporteerd naar een JPG-bestand en wordt opgeslagen.
Ik ben ook heel benieuwd naar de manier om die button te laten werken. Ik neem aan dat ik die aanroep moet doen in:

Private Sub CommandButton1_Click()

End Sub

De presentatie wordt overigens niet gestart en blijft alleen in design mode
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan