• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Commandbutton van kleur laten veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

276159

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Nog steeds druk bezig met mijn project om een after sales systeem te maken. Ik moet nog 1 ding doen en dan is hij af, maar dit laatste lukt niet.

Ik zou graag willen dat op het moment dat ik een zaal aanmaak via de sheet ("voorblad") dat de button bij de bijbehorende zaal op de sheets ("Zalen") & ("Printblad") van kleur veranderd.

Deze code heb ik nu staan:

Code:
Sub MakenBiesbosch()

Application.ScreenUpdating = False

Sheets("Zaal").Visible = True
    Sheets("Zaal").Copy Before:=Sheets(4)
    Sheets("Zaal (2)").Name = "Biesbosch"
    Sheets("Biesbosch").Shapes("Button 1").OnAction = "hidebiesbosch"
Sheets("Zaal").Visible = False
Sheets("Voorblad").Visible = False

With Sheets("Totalen")
    .Range("C22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R7C18"
    .Range("D22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R1C19"
    .Range("E22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R2C19"
    .Range("F22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R3C19"
    .Range("G22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R4C19"
    .Range("I22").FormulaR1C1 = "=Biesbosch!R6C18"
End With

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij tijdens het lopen van deze macro, ook de kleuren van die buttons laat veranderen.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het wijzigen van de achtergrondkleur is enkel mogelijk bij knoppen uit de Werkset Besturingselementen doch niet uit de Formulieren collectie. Je hebt dus nog wat werk voor de boeg.

Mvg

Rudi

Oké duidelijk. Ik zou dus dmv een userform te maken, die ik naar voren laat komen met de commandbutton die nu een sheet weergeeft wel mijn vraag kunnen oplossen.

Is het hierin mogelijk om het userform te maken en hierin de buttons wel of niet zichtbaar (of gekleurd) te krijgen d.m.v. het bestaan van een bepaald werkblad of bepaalde gegevens op een bestaan werkblad?

Bij het opstarten van je userform begint deze bij het stukje code welke tussen de initilize tags staat:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

End Sub

zet hierin dat je bij een bepaalde status van een werkblad je een bepaalde knop niet wilt zien.

als sheet 1 niet bestaat dan
laat de 2e knop niet zien
einde als.

succes met je userform.

276159,

Kijk eens naar de bijgevoegde file.
De knoppen zijn met het ActiveX besturingselementen gemaakt en bij deze kun je de kleur wel veranderen.
Suc6

Bijlagen

Hier is je eigen file, daar heb ik de knop als je op zalen klikt veranderd.

Bijlagen

Okeej Tnx, ik snap iig nu wat ik moet gaan doen om in ieder geval meer duidelijkheid te krijgen op het printblad en de call bladen. Heb deze middag een UserForm gemaakt die opgeroepen wordt als ik op after sales calls klik. Vanuit hier kan ik ook de werkbladen oproepen, en eventueel bepaalde buttons van kleur laten veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan