• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

commandbutton verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans04

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Forumleden,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een tweetal buttons gemaakt waaraan macro's zijn gekoppeld.
Het volgende is de bedoeling:
Door gebruik van de button-1 wordt een aantal zaken gereed gezet, waarna button-1 weg is (onzichtbaar), maar nu komt button-2 in zicht en kan deze worden gebruikt.
Button-2 blijft dan beschikbaar totdat één van de waarden wordt gewijzigd waarvoor button-1 wordt gebruikt, button-1 komt dan weer in beeld.

Ben er al geruime tijd mee bezig, maar zie nog geen oplossing.
Begrijp dat dit met Commandbutton1.Visible False of True werkt, maar kom er toch nog niet uit.

Heeft iemand een oplossing of hint hiervoor.

Hans

Voorbeeldje:
Bekijk bijlage CMD Visibility.xlsm

Al zou ik niet de .Visible maar de .Enabled gebruiken.
Zet dan tevens in de eigenschappen van die buttons de TakeFocusOnClick op False.

Laatst bewerkt:
Edmoor en VenA beide bedankt voor de tip.

De tweede oplossing van VenA spreekt mij het meeste aan. Hier is sprake van óf de 1e óf de 2e knop zichtbaar (verborgen achter elkaar).
Deze benaderd ook mijn beoogde doelstelling. Ik ga hiermee verder aan de slag.

Nogmaals bedankt.

Hans

Goedendag allen,

Ik heb diverse oplossingen geprobeerd, maar kom er niet uit.
Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeldbestand toegevoegd. Hierin is e.e.a. aan VBA modules bijgevoegd. Dit zal ongetwijfeld veeeel beter kunnen, maar het werkt in elk geval.
Ik heb géén Commandbuttons ingesteld, maar dat wel geprobeerd.
Ranking is het hoofdblad, daarop staat een tweetal knoppen die de respectievelijke macro's uitvoert (VBA modules 5 of 6)
Het is de bedoeling dat de knop Macro <ctrl-s> NIET zichtbaar is.
Eerst moet enkele waarden op het blad Ranking (de cellen I2 t/m J4), worden ingevuld, waarna de macro knop <ctrl-r> wordt gebruikt.
Alles wordt in gereedheid gebracht voor een berekening. Daarna wordt deze knop onzichtbaar en wordt knop <ctrl-s> zichtbaar.
Deze blijft actief zolang de waarden op blad Ranking (de cellen I2 t/m J4) niet wordt veranderd.
Wanneer één van de waarden van cellen I3 t/m J4 wordt veranderd, of I2 of J2 leeg is (naamsverandering is niet relevant) dan moet knop <ctrl-s> weer onzichtbaar worden, maar knop <ctrl-r> weer zichtbaar.
Deze situatie ook wanneer excel wordt afgesloten en daarna weer wordt geopend.
Op het blad matrix cel I16 staat een controlegetal voor de hiervoor genoemde wel/niet verandering.

Oh ja, het programma is normaal beveiligd en kan een gebruiker alleen de genoemde waarden (cel I2 t/m J4) veranderen.

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet. (voorbeeld is bijgevoegd)

Groet, Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan