commando "sfc /scannow"+ traag geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vodka

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo iedereen,
Windows 2000 servp 4/
2.4ghz proc
1.5 g sddr

Hoop dat iemand het antwoord weet:
Mn pc aan het opschonen, traces van tojans verwijderd etc etc.
Was uiteiendelijk met extra geheugen erbij weer helemaal schoon en snel.
Echter nog 1 dingetje checken en zo kwam ik op een forum het volgende commando tegen: "sfc /scannow"
Dit zou scannen of de orginele window dll's er waren.

Na het scannen vroeg hij om de win2000 disc, maar die blijk ik niet meer te hebben.
Aangezien hij bleef vragen om de disc en de actie op geen manier af te breken was heb ik mijn pc herstart.

Echter nu blijft windows steeds even hangen en gaat daarna weer door. :(
Trage bak geworden.

weet iemand de oorzaak is en hoe dat te herstellen.

Dankje wel:confused:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het kunt oplossen door in Veilige modus op te starten, weer dat sfc /scannow commando in te geven, maar dan met een volledige W2000 installatiecd met ServicePack 4 daarin geïntegreerd bij de hand.

Een andere mogelijkheid zie ik niet direct, behalve een in-place upgrade, maar daar heb je net zo hard weer bovengenoemde cd voor nodig, en een in-place upgrade heeft in jouw geval ongeveer dezelfde uitwerking als sfc /scannow.

Je zult dus, lijkt me, niet kunnen ontkomen aan het lenen van een W2000 cd met jouw taal erop, en waar SP4 in geïntegreerd is.

Succes,

Tijs.

[Je zult dus, lijkt me, niet kunnen ontkomen aan het lenen van een W2000 cd met jouw taal erop, en waar SP4 in geïntegreerd is.

Hi!

Ik ga dan maar op zoek naar de cd ;-)

Bedankt voor je antwoord:thumb:

SFC kan wel zonder CD, maar moet je of voorbereid hebben, of een installatieimage op een harddisk hebben staan, zoals bij voorgeinstalleerde systemen.

Heb je de map \I386 op je harddisk ergens staan, kopieer deze naar C:\ (kan ook vanaf de windows CD rom natuurlijk)

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Setup \ SourcePath

stel deze in op C:\

herstart. voer SFC /scannow uit.

Hi jippiejajee,

Nee, daar had ik al naar gezocht, maar vind net wel 4 x 1.44mb schijfjes met 'setup disk 1 tot 4 w2000" , zou ik daar iets mee kunnen doen?
geen idee waar die vandaan komen trouwens..
tnx

Dat zijn denk ik vier bestandjes om elk op een diskette te zetten, om bootables systeemdiskettes te krijgen.

Even een kleine toelichting op Boeing's verhaal: Dat zijn opstartdiskettes zodat je w2000 tóch kunt installeren als je niet kunt opstarten vanaf de W2000 installatie-cd (bijv. als je bios het opstarten van dergelijke cd's niet aankan). Daar hoort dus een W2000 installatiecd bij om succesvol met de installatie aan de slag te kunnen gaan.

Dus aan die opstartfloppies heb je voor je huidige probleem niets, helaas.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan