• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Commando vervangen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
106
Ik wil op het tabblad Controle de leuze laten ofwel het gemiddelde van bepaalde waarden wordt berekend oftewel de maximale van die bepaalde waarden.
De macro voert de bevelen uit, maar bij gemiddelde krijg ik de melding #NAAM?.
Wanneer ik enkele cellen selecteer en via het Lint, Selecteren en Vervangen, in de formule het woord "MAX" vervang door "GEMIDDELDE" wordt de berekening wel uitgevoerd. Waarom niet met de macro, die doet hetzelfde (zo is trouwens de macro gemaakt).

Bekijk bijlage TestChange.zip
 
hoi probeer dit eens

Code:
Selection.Replace What:="MAX", Replacement:="AVERAGE"
Code:
Selection.Replace What:="AVERAGE", Replacement:="MAX"

groet sylvester
 
Jeff,

Vervang jouw regels voor de volgende twee regels en het werkt goed.
Waarom gaat het fout.
Ook al zijn jouw formules Nederlandstalig, onderwater zijn ze altijd nog Engels.
Omdat jij de verandering aanstuurt vanuit een Macro dien je altijd de Engelstalige benaming te gebruiken hoe gek het ook klinkt.
Probeer maar dan zul je zien dat het werkt.
P.s.: toevallig was MAX zowel in het Nederlands als in het Engels hetzelfde.

LET OP !!!
Voordat je de code aanpast klik dan eerst op de maximum knop anders werkt er helemaal niets meer.

Code:
Sub maGEM()
    Range("B2:J5").Replace What:="MAX", Replacement:="AVERAGE"
End Sub
Sub maMAX()
    Range("B2:J5").Replace What:="AVERAGE", Replacement:="MAX"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen,:D:D

het is weer eens duidelijk dat de simpele oplossing in een klein hoekje ligt.
Ik heb weer iets bijgeleerd, nl nederlandstalige versies zijn niet altijd de beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan