Comment naar volgende pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo, ik heb een vraag en ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken (en met welke programmeertaal).

Ik ben op mijn website bezig met comment boxes, zodat mensen een reactie kunnen plaatsen op dingen die ik schrijf.

Hiervoor heb ik

PHP:
while($row = mysql_fetch_array($result)){
echo "<form action='' method='post'>
}

<textarea readonly='readonly' name='comments' id='comments' style='width:300px;height:200px;font-family:cursive;border:ridge 12px #f08520;'>
".$name." schreef op ".$date.":

</textarea><br>
<input type='submit' value='Submit'>
</form>";
}

Alfijn, daar gaat het nu niet om.

Waar het wel om gaat is het volgende.

Stel er staan 3 comments op de pagina. Ik plaats de 4e,
Dan wil ik dat de laatste comment naar een volgende pagina wordt verplaats.
Denk hierbij aan het systeem op hyves, waarbij je na de volgende pagina met comments kan gaan, zonder de huidige webpagina te verlaten.

Heeft er hier iemand een tutorial over? of een idee hoe je dit moet aanpakken?

Het is een beetje lastig te verwoorden.

Sorry

Alvast bedankt!

De term voor wat je zoekt is "pagination", er zijn heel veel tutorials en kant en klare scripts voor.

De basis techniek is dat je een pagina nummer moet bijhouden (meestal in de URL) en dat je gebruikt maakt van de LIMIT functie van SQL om alleen de resulaten van de correcte pagina op te halen.

Als je bijv LIMIT 10, 5 hebt, dan worden er 5 resultaten van je query opgehaald, waarbij de eerste 10 overgeslagen worden... met 5 posts per pagina betekent dat dus dat LIMIT 10, 5 de posts van de 3e pagina op zou halen.

De term voor wat je zoekt is "pagination", er zijn heel veel tutorials en kant en klare scripts voor.

De basis techniek is dat je een pagina nummer moet bijhouden (meestal in de URL) en dat je gebruikt maakt van de LIMIT functie van SQL om alleen de resulaten van de correcte pagina op te halen.

Als je bijv LIMIT 10, 5 hebt, dan worden er 5 resultaten van je query opgehaald, waarbij de eerste 10 overgeslagen worden... met 5 posts per pagina betekent dat dus dat LIMIT 10, 5 de posts van de 3e pagina op zou halen.

Cool bedankt, als ik morgen weer fit en wakker bent kijk ik er na.

Bedankt dat je de term pagination noemde.

Ik had dus geen flauw idee hoe het heette!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan