• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

commentaar in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
Ik opende een paar dagen geleden een excel-bestand dat ik een jaar of 2 geleden heb gemaakt. Bij sommige cellen staat er rechts bovenin een heel klein rood puntje, en als je daar met de muis overheen strijkt, popt er een klein veldje op, in een iets gewijzigd kleurtje, met daarin wat meer informatie over die cel.

Het is duidelijk dat ik wist hoe ik dit kunstje 2 jaar geleden moest doen, maar ik zou het nu absoluut niet meer weten. Maar dat is nu niet echt het probleem. Wat nu wèl een probleem(pje) is: hoe krijg ik eigenlijk die rode puntjes, en dus het commentaar weer weg?

Wie wil me even op weg helpen? En misschien weet iemand ook op welk trefwoord ik moet zoeken in de help index, om dit techniekje weer goed te beheersen?
Alvast bedankt!
 
Dag Jimmy,

In de desbetreffende cel met de rechtermuisknop klikken, en dan "opmerking verwijderen" aanklikken.
In de help-file dus op zoek gaan naar "Opmerkingen".

Greetings,

Joske
 
jimmy,

Rechts op de cel klikken, opmerking verwijderen.


Ad.
 
Nog aanvullen dat je ook meerdere cellen tegelijk van de opmerkingen kunt ontdoen en je bent vertrokken!

Wigi
 
Hi Wigi,

Wist ik niet :)
Heb ik ook weer wat bijgeleerd.

Thx,

Joske :thumb:
 
rechts-klik in de cel, geeft bij mij geen mogelijkheid "opmerking verwijderen". Maar misschien komt dat omdat ik een heel oude versie van excel heb. (1995 voor windows 95)

Maar ik ben wel een heel eind verder gekomen!! Ik kan (via een omweg?) via de tab "invoegen" op "notitie" klikken, en vervolgens kan ik zo'n beetje alles doen wat ik wil. (toevoegen, verwijderen, en zelfs heel snel van de ene naar de andere notitie springen)

Op het woord notitie is in de help-index ook genoeg te vinden, dus mijn problemen zijn voorlopig opgelost. Zeer bedankt voor jullie ( snelle!!) reakties!
 
Op het woord notitie is in de help-index ook genoeg te vinden, dus mijn problemen zijn voorlopig opgelost. Zeer bedankt voor jullie ( snelle!!) reakties!

OK, zet de vraag op opgelost aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan