• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Comments exporteren naar Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter El27
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

El27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Ik ben absoluut niet een excel-expert en op erg basaal niveau bezig met dit programma voor mijn onderzoek. Daarmee kom ik een heel eind, maar ik zit nu met het volgende: ik heb erg veel opmerkingen aan de cellen toegevoegd met daarin vaak veel tekst. Kan ik deze comments op een simpele (!) manier verzamelen en kopiëren naar Word? Op dit moment druk ik bij elke comment op ''comment bewerken'' en doe vervolgens copy-paste - een heel gedoe voor een paar honderd opmerkingen...

Bij voorbaat dank voor de hulp.

groeten, Els27

Binnen de Asap Utilities zit de mogelijkheid om een overzicht te maken van alle opmerkingen binnen een werkboek.

Cobbe

met een macro
NB. zorg ervoor dat Word al geladen is.

Code:
Sub tst()
  For Each cm In Sheets(1).Comments
    c0 = c0 & cm.Text & vbcr
  Next
  With GetObject(, "Word.application")
    With .documents.Add
      .content = c0
    End With
  End With
End Sub

Hallo Cobbe en SNB,

Hartelijk dank voor jullie hulp. Aangezien mijn excelkennis vrijwel nihil is, was het alsnog even zoeken en prutsen, maar het is gelukt met de asap utilities en ook weet ik nu van het bestaan van macro's waar ik zeker mijn voordeel mee ga doen (de macro is nog niet gelukt, maar ik blijf proberen). Nogmaals dank, dit versnelt mijn onderzoeksproces aanzienlijk!

vriendelijke groet, Els

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan