commodore 64

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjan1983

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Hallo,

Is er misschien iemand die verstand heeft van de oude commodore 64? Ik heb deze oude computer weer aangesloten, maar ik krijg het blauwe beeldscherm er niet voor. Misschien is er iemand die me daar mee kan helepen?

BVD.

Gr. M. Mulder

ik heb hier nog een c64 staan ,maar als je geen start scherm krijgt zal hij wel stuk zijn
of de voeding werkt niet

Hallo,

bedankt voor de reactie, het rode lampje op het toetsenbord begint wel te branden. Kan het dan nog steeds aan de voeding liggen?

VR. gr. M. Mulder

Dat is de kabel van de commodore naar de tv toch? heb ik ook al gedacht, heb ook al een ander kabeltje (van die rode en zwarte) geprobeerd maar zonder resultaat.

Mocht de voeding stuk zijn dan krijgt de commodore toch helemaal geen stroom?

BVD

Hallo

Er zijn diverse modellen v/d c64 gemaakt.

Indien deze c64 het oude bruine model is , de interne zekering controleren.

Deze durfde nogal snel sneuvelen .

Of de andere vernieuwde modellen deze ook bezitten weet ik niet.

Peter

Hallo,

Ik heb de interne zekering en die uit de voeding gecontroleerd maar hier lijkt niets mis mee te zijn. Heb eerder het idee dat het aan de kabel ligt naar de tv. Watvoor soort kabel kun je daar tegenwoordig voor gebruiken?

Gr. Marjan

Hallo

Ik heb de interne zekering en die uit de voeding gecontroleerd maar hier lijkt niets mis mee te zijn. Heb eerder het idee dat het aan de kabel ligt naar de tv. Watvoor soort kabel kun je daar tegenwoordig voor gebruiken?

Indien je de uhf modulator wilt gebruiken :

http://cgi.benl.ebay.be/TV-KABEL-TV...em&pt=Klassische_Computer&hash=item2a075851aa

Indien uw televisie videocomposiet ondersteund:

http://cgi.benl.ebay.be/Commodore-6...pt=UK_VintageComputing_RL&hash=item3cae776e10

Deze 2 modellen van aansluitkabels zul je vermoedelijk nog goedkoper kunnen kopen mits een beetje zoekwerk op ebay zelf.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan