Communicatie Access met php

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanders32

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2010
Onze gebruikers moeten telkens twee keer gegevens invoeren en ik ben benieuwd of dit via een ander manier kan. De ene is een Access applicatie en daar wordt de gegevens opgehaald en bijgewerkt. Echter zal er op een php pagina ingelogd moeten worden om dezelfde gegevens opnieuw in te voeren. Kan er via cookies of weet ik veel wat de gegevens worden doorgestuurd van Access naar php? Liefst een VBA en een Php oplossing.

Waarom laat je je PHP toepassing en MS Access niet op dezelfde database draaien?
Hoef je niet dubbel gegevens in te voeren.

Tardis

omdat het twee verschillende systemen zijn. De ene is een acquisitie programma dat op access draait en de andere is een orderverwerkingsprogramma dat op php draait. Wanneer een klant wordt binnengehaald wordt deze aangemaakt in php. De access applicatie is een programma dat helemaal acquisitie gerelateerd is en de order verwerkingsprogramma is meer een dataverwerkingsomgeving. Het is veel te kostbaar om dit in php te bouwen. Er moet toch een communicatiemiddel zijn om windowsachtige omgevingen te laten communiceren met webbased omgevingen. O.a. cookies worden op de pc zelf opgeslagen en als je deze nou vult via Access kan je deze weer opvragen via php, lijk mij. Alleen ik heb het nooit gedaan.

Je PHP toepassing draait op een database.
Je MS Access toepassing draait op een database.
Meest voor de hand liggend is om ervoor te zorgen dat beide toepassingen op dezelfde database draaien.
Die database is je communicatiemiddel.

Met de weg die jij wilt bewandelen kan ik je niet helpen.
Dat vraagt professionele expertise op een gros van expertise gebieden en stijgt ver uit boven waar het forum voor bedoeld is.
Ik zou eens een afspraak maken met een externe club om inzicht te krijgen in de vraagstelling plus mogelijke oplossingsrichtingen.

Suc6!

Tardis

Das jammer te horen want het moet volgens mij niet al te ingewikkeld zijn om een bestand aan ter maken, waarde toe te kennen en via php deze weer opvragen. Jouw idee met een database heb ik al geantwoord en is onmogelijk. Twee verschillende systemen moeten met elkaar kunnen communiceren zonder dat je ineens alles overnieuw moet bouwen. Kan toch niet zo zijn dat ik voor het eerst met dit probleem aan komt?

Das jammer te horen want het moet volgens mij niet al te ingewikkeld zijn om een bestand aan ter maken, waarde toe te kennen en via php deze weer opvragen. Jouw idee met een database heb ik al geantwoord en is onmogelijk. Twee verschillende systemen moeten met elkaar kunnen communiceren zonder dat je ineens alles overnieuw moet bouwen. Kan toch niet zo zijn dat ik voor het eerst met dit probleem aan komt?

Mijn idee is niet onmogelijk.
Als je een oplossing in je hoofd zet zie je nooit dat er andere mogelijkheden zijn ;)

Wat een optie is is om een interface te bouwen.
Die zou dan gegevens door moeten sluizen vanuit je Access toepassing naar je PHP database.

Andere opties ken ik niet en ik vraag me af of die er zijn.
Nogmaals, huur voor dit soort zaken extern advies in.
Zoals regulier binnen het bedrijfsleven.
Je lost dit niet ff zelf op.

Tardis

Heb jij de syntaxis dan om een mysql database dat ergens op een server staat te bewerken? Graag in vba aanleveren als je dit hebt. En nogmaals er zit zo halfjaar werk in om twee verschillende systemen te bouwen dus vertrouw me op mijn woord, dat gaat niet, tenminste gaat wel alleen is te kostbaar.

Als je zelf de expertise niet in huis hebt, laat jullie bedrijf dan iemand inhuren.
Nogmaals, je vraag stijgt boven het doel van dit forum uit.
En inhuren is in dit soort situaties regulier.

Tardis

Dit is zeker mogelijk maar inderdaad via databasekoppeling.Hierbij zal je eerst een leidend systeem moeten bepalen (bijv de Access database). Zonder compleet met code te moeten gaan 'knoeien' zijn er ook programma's waarbij je dit voorelkaar kan krijgen. Kijk eens bij EMS sqlmanager als voorbeeld, hier heb je een 30 dagen trailperiode. Zorg ook dat je connectierechten hebt wanneer je gaat connecten.

Dankje, ik zal er induiken maar twee databases connecten is de minst ideale oplossing voor ons. Ik had liever met losse bestanden gewerkt dat in beide applicatie meegecommuniceerd wordt. Access schrijft een bestand met waardes bijv. een cookie en php leest deze cookies weer en vult deze in zijn tekstvakken. De database connecten is iets waar de klant niet op zit te wachten en met cookies heb je altijd invloed. Ik wil je wel bedanken voor je moeite en je advies want ik ga wel eea uitzoeken.

Accees applicatie waardes meegeven via URL string om phptekstvakken direct te vullen

Ik heb waarschijnlijk een oplossing bedacht. De waardes overbrengen via een url string zodat wanneer de php pagina geopend wordt standaard de tekstvakken gevuld worden met url parameters. Punt is dat ik nu niet weet hoe je een url kan vullen via VBA en deze dmv een druk op de knop in een MS Access applicatie kan activeren. Is dit een mogelijkheid en heeft iemand voor mij code om een url te activeren zodat A. internet explorer geopend wordt en B. de url string meegegeven wordt?

Dat kan met de functie "FollowHyperlink". Kijk maar eens in de Help van de VBA editor op "FollowHyperlink".

Charles

Bedankt en iedereen bedankt want mijn mening is dat ik op deze manier het probleem heb opgelost. Ik heb al eea aan de praat gekregen via:
Dim Browser

Set Browser = CreateObject("InternetExplorer.Application")
Browser.Navigate ("http://backoffice.xxxxxx.com")
Browser.StatusBar = False
Browser.Toolbar = False
Browser.Visible = True
Browser.Resizable = False
Browser.AddressBar = False

Enige wat ik nu moet doen is afspraken maken met de webdevelopper om de waardes mee te sturen in url string zodat de tekstvakken direct zijn ingevuld.
Dan hoeven beveiligde databases niet met elkaar geconnect worden en heb je een veilige situatie.
Nogmaals, thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan