Communicatie PC>Laserprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldaal

Banned
Lid geworden
4 mei 2001
Hoi,

Na al heel wat nieuwe inktjet printertjes versleten te hebben (3 in 2 jaar en niet de goedkoopste) heb ik nu op de rommelmarkt maar een laserprinter gekocht voor 10 euro ;) De vriendelijke verkoper op leeftijd verzekerde me dat hij nog goed was, want hij had hem immers zelf thuis uitgeprobeerd. Volgens mij heeft ie gelijk maar ik weet niet hoe ik mijn computer mn printer moet laten "herkennen" zeg maar, de printer (brother HL-6) zegt "ready" maar als ik hem een opdracht geeft gebeurt er niets, de parrallele kabel zit correct aangesloten.......zijn er misschien nog andere programmatjes nodig? kan de driver niet op internet vinden (geen goede) (Driversguide SUCKS!) en als ik naar mijn configuratiescherm ga en de pc nieuwe hardware laat zoeken gebeurt er ook weinig.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn of weet welke software ik nodig heb?

Bedankt alvast maar weer....

Paul

Andere programmaatjes zijn niet nodig en de drivers zitten in de meeste Windowsversies ingebakken, die printer stamt uit de tijd van Win 3.11 :p

Ik kan helaas weinig info vinden, maar even wat standaard tips:

Via een displaymenu kun je bij laserprinter soms kiezen uit verschillende communicatiepoorten, b.v. Serieël en parallel.

Vaak is het standaardformaat papier 'Legal' wij gebruiken A4. Dit is ook in te stellen. Via de button "START" kun je een printopdracht forceren.

Veel printers hebben een bi-directionele printerkabel nodig om goed met de computer te kunnen communiceren.

Staat in het BIOS de printerpoort op ECP+EPP?

Let wel, dit zijn standaard checks bij een ander merk/type printer (HP laserjet) maar als die brother ook een displaymenu heeft heb je er wellicht wat aan.

PS: laserjet III drivers (HP) werken op zeer veel laserprinters :p

Dan denkt ik dat ik die Bi-directionele kabel nodig heb, want niks werkt.....als een laserprinter defect is geeftie dat toch gewoon aan, hij zegt nu LJ KLAAR 01 P A4 en het online lampje brand, ik heb 2 poorten achter op de printer zitten, een seriële en een parrallele, hij zit nu in parrallel want mn pc heeft een seriële aansluiting. Zou een snoer met 2 seriële aansluitingen misschien helpen?

p.s. ik heb hier ook nog een test page van de printer liggen, deze had die verkoper uitgedraaid, staat ook nog wat info op, heb ik hier misschien wat aan?

Weet ik niet, hangt er van af wat er op staat.

Als u deze gegevens kunt lezen, is de Brother HL-6 correct op a-g18wi8hr0ng9k geinstalleerd.

De onderstaande gegevens beschrijven de instellingen van het printerstuurprogramma en van de printerpoort

Opgegeven tijd: 22:10:41 20-01-2004
Computernaam: a-g18wi8hr0ng9k
Printernaam: Brother HL-6
Printermodel: Brother HL-6
Kleurondersteuning: nee
Poortnaam: LPT1
Gegevensindeling: RAW
Stuurprogramma: Unidrv.dll
gegevensbestand: brhl6.gpd
configuratiebestand: unidrvui.dll
Helpbestand: unidrv.hlp
stuurprogrammaversie: 5.00
omgeving: windows nt x86

Dit is wat er op die testpagina van die verkoper staat......

gr. paul

Kennelijk is de parallelle poort geconfigureerd voor de printer. Een andere kabel ergens lenen om het uit te proberen zou, naar mijn mening, een logische keuze zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan