Communicatie tussen C++ en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rasco

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Ik ben op dit moment met een project bezig waarbij ik een b.v. het weer uit moet lezen van internet en dat zichtbaar moet maken in een programa op de computer gemaakt in C++. Waarna ik het weer dan in een C ++ programma heb moet ik het ook weer verder sturen naar een avr microcontroller .

Heeft iemand een tip hoe ik dit het best aan kan pakken. Ik had zelf lopen denken om het via Rss te doen maar heeft iemand een beter idee !!!!!

Om in C++ verbinding te kunnen maken met internet zou je bijvoorbeeld libcurl kunnen gebruiken. Het hangt er vanaf wat je precies wilt maken, maar om bijvoorbeeld het weer van het internet uit te lezen zul je een een pagina moeten downloaden die informatie over het weer bevat. Daarna de webpagina inlezen en de gegevens die je nodig hebt er uitfilteren.

wat cod zegt is waar, als je een pagina download zul je altijd je informatie eruit moeten halen. het klinkt wel alsof het je eigen site is en dan kan je een cgi script maken en deze aanroepen met winhttp. dan weet je precies wat voor string je terug krijgt en dat is dan ook veel makkelijker te interpreteren. (wel een beetje perl leren :) )

Bedankt mensen ik zal is kijken of het daarmee lukt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan