communicatie tussen twee programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevincs

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
48
weet iemand hoe je bv "54" van prog1 naar prog2 stuurt zonder tekstbestanden te gebruiken?
 
probeer winsock of direct play, die kun je ook gebruiken om over internet te gaan, als je op 1 pc blijft gebruik als ip 127.0.0.1 (dit is altijd je eigen pc)
 
Er zijn een aantal mogelijkheden... het ligt aan de situatie. De meest gangbare communicatie tussen twee applicaties op een pc is met pipes/named pipes. google daar maar eens op.
 
Ik denk dat ik winsock aan raad. Winsock is universeler dan pipes. Je wilt nu een kleine test versturen maar als je nog een keer verder wil gaan dan ben je al een beetje "into" winsock vanwege dit programma.

Het is wel iets lastiger dan pipes maar je komt er uiteindelijk verder mee.

toch?
 
Ik denk dat ik winsock aan raad. Winsock is universeler dan pipes. Je wilt nu een kleine test versturen maar als je nog een keer verder wil gaan dan ben je al een beetje "into" winsock vanwege dit programma.

Het is wel iets lastiger dan pipes maar je komt er uiteindelijk verder mee.

toch?

Educatief gezien ben ik het met je eens :thumb: Alleen zijn sockets wat zwaarder voor je pc. Al je data die je verstuurt naar je andere prog wordt ingepakt in een pakketje en gaat vervolgens een chain van drivers af. Een van deze drivers kan een firewall zijn, er is dus een kans dat het niet eens werkt.
 
Op de computer waar ik programmeer draai ik zowiezo geen virusscanners en firewalls. Hij is dan ook niet verbonden met het internet. Ik zie dit meer als een standaart voor C++ communication programmeurs. Gewoon alles testen op 127.0.0.1 aka localhost.
 
Ik vraag me ook af waar deze ipc (Inter-process Communication) voor nodig is.
 
2 clients p2p verbinden en dan:

PIEUW!!! ik raak jou voor 54
AU!!! ik heb nog 46 hp over, PIEUW!!! ik schiet op jou voor 100
AU!!! ik heb no 0 hp over, ik ben dood

ofzoiets :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan