Hallo,
Ik wil graag een soort communicatieplatform op poten zetten.
Beeld je in:
- 15 productieplaatsen, overal pc's aan het net
- 300 users flexibel inzetbaar op alle plaatsen
- verschillende soorten data komende van techniek, kwaliteit, algemene info, en dit met verschillende prioriteiten
bedoeling : een goede communicatie verzekeren waarbij iedereen ten gepaste tijden van de juiste info wordt voorzien. Persoon x werkt op plaats y en moet voor hij begint zijn boodschappen voor die plaats lezen. De week erna werkt hij op plaats z en moet hij alle info van daar doornemen. Er is data die voor verschillende plaatsen geldig is, enzovoorts. Het systeem moet kunnen bijhouden welke info door wie op een bepaalde plaats geconsulteerd werd.
Input gebeurt door een beperkt aantal users, er moet dus mogelijkheid zijn om aan te loggen door lezers, en schrijvers, ... met allen verschillende rechten.
Het systeem moet ook kinder-proof zijn, of gemaakt kunnen worden zodat minder it gerichte mensen ook hun weg kunnen vinden.
Ben ik bij Access bij het juiste office pakket, is het mogelijk wat ik gedaan wil hebben, en wie kan mij wat tips geven, hulp bieden om hiermee van start te gaan? Ik heb tot nogtoe weinig ervaring in Access, maakte wel eerdere uitgebreide projecten in Excel en vb.
Alvast bedankt voor jullie feedback! :thumb:
Quasar
Ik wil graag een soort communicatieplatform op poten zetten.
Beeld je in:
- 15 productieplaatsen, overal pc's aan het net
- 300 users flexibel inzetbaar op alle plaatsen
- verschillende soorten data komende van techniek, kwaliteit, algemene info, en dit met verschillende prioriteiten
bedoeling : een goede communicatie verzekeren waarbij iedereen ten gepaste tijden van de juiste info wordt voorzien. Persoon x werkt op plaats y en moet voor hij begint zijn boodschappen voor die plaats lezen. De week erna werkt hij op plaats z en moet hij alle info van daar doornemen. Er is data die voor verschillende plaatsen geldig is, enzovoorts. Het systeem moet kunnen bijhouden welke info door wie op een bepaalde plaats geconsulteerd werd.
Input gebeurt door een beperkt aantal users, er moet dus mogelijkheid zijn om aan te loggen door lezers, en schrijvers, ... met allen verschillende rechten.
Het systeem moet ook kinder-proof zijn, of gemaakt kunnen worden zodat minder it gerichte mensen ook hun weg kunnen vinden.
Ben ik bij Access bij het juiste office pakket, is het mogelijk wat ik gedaan wil hebben, en wie kan mij wat tips geven, hulp bieden om hiermee van start te gaan? Ik heb tot nogtoe weinig ervaring in Access, maakte wel eerdere uitgebreide projecten in Excel en vb.
Alvast bedankt voor jullie feedback! :thumb:
Quasar