Communiceren tussen 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasw

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Weet iemand een manier om 2 computers te verbinden met elkaar d.m.v. een kabel waardoor ze allebei een communicatiepoort toegewezen krijgen (bijv. COM1, COM2 etc.)?

Het zou dus zo moeten zijn dat als je op de ene pc een tekst of getal stuurt over de com-poort, dat de andere pc dat bericht ook zo ontvangt.

Ik heb USB naar USB geprobeerd maar de computers zien elkaar niet; ze wijzen geen com-poorten toe.

Alvast bedankt!

Als je via de compoort wilt communiceren zul je ook een seriële kabel moeten gebruiken.

Wat is het doel, want tegenwoordig kun je beter een netwerkkabel gebruiken?

Als je via de compoort wilt communiceren zul je ook een seriële kabel moeten gebruiken.

Wat is het doel, want tegenwoordig kun je beter een netwerkkabel gebruiken?

Het doel is om een protocol van een usb apparaat te achterhalen.

Normaal gesproken stop je een USB in de computer en deze krijgt een COM-poort waarmee de software van het apparaat kan communiceren met het apparaat zelf.

Als ik het protocol van het apparaat weet, kan ik meer ermee dan ik met de meegeleverde software kan.

Mijn plan was om ervoor te zorgen dat een computer een COM-poort aan een andere computer geeft, waardoor ik met de meegeleverde software een bericht kan sturen naar het 'apparaat' wat als gevolg heeft dat de tweede computer een bericht ontvangt via de COM-poort met het commando wat het apparaat zou moeten krijgen.

En niet alle computers hebben een seriële kabel poort erin zitten, nietwaar? Zijn er ook kabels die van seriëel naar USB gaan?

Nou ben ik geen goeroe op het gebied van USB, maar volgens mij mis je toch ergens iets. Niet elk apparaat krijgt namelijk altijd een com-poort toegewezen via USB. Kijk maar in apparaatbeheer. Je muis vindt je echt niet terug onder de com-poorten en deze kun je zeker ook niet via com uitlezen/aansturen.

Wat je moet doen is je verdiepen in de opbouw en aansturing van USB. Daarmee kun je dan een stuk software schrijven die het USB protocol van het gewenste apparaat kan uitlezen en analyseren.

Er zijn wel USB naar serial adapters. Bijv. van sitecom, maar deze gaan je in deze niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan