Comodo Firewall met Avast of CIS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo,
ik draai nu Avast met de Comodo Firewall ernaast.
Ben er opzich zeer tevreden mee, alleen het is natuurlijk makkelijker om alles in één te hebben.
Nu ging mijn gedachte uit naar Comodo Internet Security, maar is dit wel een verstandige keuze denken jullie. Hoor niet zo goede dingen over de anti-virus van Comodo.

Alvast bedankt.

Heb zelf ook lange tijd Comodo en Avast naast elkaar gehad. De AV van CIS is nu redelijk, maar nog niet op het niveau van Avast. Ze verwachten zelf dat ze aan het eind van het jaar mee kunnen doen met de grotere jongens.
Zelf heb ik Comodo ingeruild voor Outpost Free, aangezien ik last had van het DPC probleem. Ook Outpost Free vind ik erg goed zelf heb ik het idee dat het mijn systeem nog wat sneller laat opstarten in vergelijking met Comodo.

Heb zelf ook lange tijd Comodo en Avast naast elkaar gehad. De AV van CIS is nu redelijk, maar nog niet op het niveau van Avast. Ze verwachten zelf dat ze aan het eind van het jaar mee kunnen doen met de grotere jongens.
Zelf heb ik Comodo ingeruild voor Outpost Free, aangezien ik last had van het DPC probleem. Ook Outpost Free vind ik erg goed zelf heb ik het idee dat het mijn systeem nog wat sneller laat opstarten in vergelijking met Comodo.
Qua systeemsnelheid maakt dat niet zoveel uit bij mij. Heb toch een nieuwe pc. Maar voorlopig dus nog Avast?

Wat mij betreft wel, totdat Comodo zich in wat meer tests bewezen heeft.

De winst zit hem in het feit dat ik constateer dat de HDD sneller is uitgerateld op mijn notebook (ook een recente) met Outpost t.o.v. Comodo (CIS). Ik wil niet zeggen dat Comodo je systeem echt vertraagt, maar toch merkte ik verschil.
Op de desktop merk ik eigenlijk ook niet echt verschil, zal dus ook systeem afhankelijk zijn.

Komen er nog nog wel updates uit voor die Outpost Free? Vind Comodo wel iets te uitgebreid, heb dat niet zo nodig, met die Defence+.

Mooi, Outpost is wat ik zocht! Simpele firewall. Heeft ook een full screen mode en dat vind ik erg handig. Is het wel normaal dat je een vraagteken ziet op de taakbalk. En hoe kan ik op nieuwe versies checken? Als laatst: wat houdt stealth mode in?

Laatst bewerkt:
Dat vraagteken is inderdaad normaal. Vreemd icoontje dat geef ik toe.
Het bijwerken gebeurd helaas niet automatisch, dat is een beperking van de gratis versie. Zelf kijk ik 1x in de zoveel tijd even op softpedia om te kijken of mijn versie nog up-to-date is. Als je rechts klikt op het icoontje en dan kiest voor about -> dan klik op "modules" bovenaan zie je dan het versienummer. Dit controleer ik dan met softpedia.

Stealth: Je computer reageert dan niet op portscans (zie ook de helpfunctie)

Dat vraagteken is inderdaad normaal. Vreemd icoontje dat geef ik toe.
Het bijwerken gebeurd helaas niet automatisch, dat is een beperking van de gratis versie. Zelf kijk ik 1x in de zoveel tijd even op softpedia om te kijken of mijn versie nog up-to-date is. Als je rechts klikt op het icoontje en dan kiest voor about -> dan klik op "modules" bovenaan zie je dan het versienummer. Dit controleer ik dan met softpedia.

Stealth: Je computer reageert dan niet op portscans (zie ook de helpfunctie)
Nou dat is dan ook duidelijk, bedankt!
Handige site trouwens die softpedia.

Zeker weet je wat ook handig is om je software up-to-date te houden....
Secunia Personal Software Inspector
Scan ik 1x per maand of te kijken of ik wat gemist heb. Klopt niet altijd, zo heb ik nu onterecht een melding van IE8 en Vista dat die niet up-to-date is. Maar dat soort bugs worden wel verholpen.

EDIT:
Inderdaad vandaag wordt het niet meer gemeld, wel nog even mijn Adobe reader bijwerken :)

Laatst bewerkt:
Zeker handig. Ook op tweakers.net zie je nieuwe updates staan. Die gebruik ik altijd.

Klopt, alleen zijn die wel eens laat of er worden updates niet gemeld en komen zodoende ook niet op de meuktracker terrecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan