Comodo Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
4.310
Heeft iemand toevallig ook ervaring met deze Firewall ?Link

Ik heb hem een poosje uitgetest en hij lijkt goed te werken.
 
Of het was de test in jouw link of een vergelijkbare test dat mijn aandacht trok voor deze Firewall.
Hij draait nu ongeveer 2 maanden op een test PC naar volle tevredenheid.

Daarom ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
 
Zelf gebruik ik KIS, dus veel persoonlijke ervaring met Comodo heb ik niet, alleen een keer getest.
En dat beviel goed met uitzondering (als ik mij goed herinner) van vrij veel geheugen gebruik.
 
Ik ben het met jullie allebei eens.
Ik heb Comodo vrij lang gedraaid, omdat ik het een goede firewall vond.
Duidelijke interface, alleen voor mij iets te kleurrijk, duidelijke opties, doet z'n werk goed, heb ik getest met 2 tests voor je firewall op internet ( inclusief een volledige poortscan ).
Alleen gebruikt Comodo hier met cpf.exe ongeveer 20 MB in Taakbeheer. Misschien vrij veel voor een firewall, maar ik heb er geen last van.
 
Ik gebruik Comodo op 2 Computers,en het gekke is dat hij op de ene PC geen problemen heeft,terwijl op die andere PC Comodo wel eens vast staat.
Kan ook te maken hebben met de conditie van die PC die toch een keer een herinstal moet krijgen.
Probleeem is hoofdzakelijk tijdens automatische Updates van MS en andere software.
Dan kan hij het verkeer niet aan.
Ook moet er geregeld wat opgestuurd worden,en voor je het weet ben je een update kwijt.
Om die reden heb ik ook ZoneAlarm Pro 7. 00??? geprobeerd,maar die is tegenover Comodo gewoon traag.
Dus ik zit nog wel eens te denken aan de vroegere Kerio,die dik een jaar mijn Firewall was.
Toch kies ik voor Comodo,ondanks dat ongemak bij veel Patches en Updates.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover allemaal erg bedankt voor de reacties.
Natuurlijk hoop ik op meer, maar dat lezen we morgen of later wel weer.
 
ik ben sinds enkele weken van sygate over gegaan naar Comodo, en heb er tot nu toe nog geen spijt van. ik zocht eigenlijk een andere firewall, omdat sygate al enige tijd geen updates meer krijgt, en dat is dus comodo geworden. men pc start misschien wel een heel klein beetje trager op dan met sygate, maar daar heb ik geen last van. qua interface vindt ik comodo net ietsje beter als sygate, alleen voor sommige kleinigheden iets te omslachtig.
maarja, al bij al, ben ik zeer tevreden over comodo :thumb:
 
ik ben sinds enkele weken van sygate over gegaan naar Comodo, en heb er tot nu toe nog geen spijt van. ik zocht eigenlijk een andere firewall, omdat sygate al enige tijd geen updates meer krijgt, en dat is dus comodo geworden. men pc start misschien wel een heel klein beetje trager op dan met sygate, maar daar heb ik geen last van. qua interface vindt ik comodo net ietsje beter als sygate, alleen voor sommige kleinigheden iets te omslachtig.
maarja, al bij al, ben ik zeer tevreden over comodo :thumb:

Die Sygate heb ik ook een paar maanden gehad hier,maar deze gebruikte veel meer van je systeem dan de Kerio Firewall (nu Sunbelt Firewall).
Soms gebeurde het met Sygate dat ik zelfs de kleuren van mijn scherm zag verbleken.
Dat is dus bij Comodo niet het geval.
 
Ik gebruik comodo firewall ook is een prima firewall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan