Comodo firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bongers85

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo,

Sinds een week is mij aangeraden een externe firewall te installeren, de enige die ik tot dan toe had was die van het Windows Beveiligingscentrum. Nu heb ik de gratis Comodo firewall gedownload, maar ik vind het niet echt ideaal. Ik krijg na het opstarten de vraag of ik een bepaald proces moet toestaan of blokkeren. Klik ik op blokkeren, komt dezelfde vraag nog maar eens 10 keer naar voren en kan ik hem telkens weer wegklikken. Elke keer opnieuw. Erg irritant dus. Nu wil ik vragen of het mogelijk is dit uit te schakelen, of dat het misschien beter is een andere firewall te installeren. Ik las op internet verhalen over dat het de-installeren van de Comodo firewall problemen gaf. Vandaar dat ik het dus maar eerst hier navraag.

Alvast bedankt!

Mvg,

Rob

Vink je wel aan dat de actie moet worden onthouden ?
(al zit dit in de laatste versie verstopt onder een pijltje meen ik mij te herinneren)

Zelf ben ik van Comodo overgestapt op Agnitum Outpost Free. Deze kan je een week trainen, zodat deze de (meest) gebruikte toepassingen en acties kan leren zodat je later een stuk minder pop-ups krijgt.
Comodo heb ik zonder problemen kunnen verwijderen op de 3 systemen hier thuis, daarna zijn ze allemaal overgezet op Outpost Free.

Bedankt voor de snelle reactie.

Comodo dan verwijderen via Configuratiescherm -> Software?

Jij bent dus positief over die Agnitum Outpost Free? Ik ben niet zo'n held met computers, maar het is dus niet zo moeilijk om die firewall de eerste week te trainen?

Weet niet zeker of de uninstaller daar ook tussen staat. Maar in ieder geval is deze terug te vinden in het gewone startmenu in de Comodo map.

Het trainen van Outpost is een kwestie van 1 vinkje zetten bij de installatie, de rest gaat vanzelf.
1 ding is wellicht wel handig om alvast te weten. Bij een pop-up van Outpost krijg je 3 opties: Allow- Block en Ok.
Wil je een programma altijd toestaan klik dan op Ok, voor eenmalige toegang Allow.

Ik heb het nog een tijdje aangekeken en de Comodo firewall doet steeds minder. Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van (hij meldt zeer weinig zelfs). Of is die Agnitum Outpost Free beter/sneller? Of neemt die minder geheugen in beslag?

Ze zijn aan elkaar gewaagd. Comodo heeft ondertussen het DPC probleem gefixed, zelf ben ik nu weer terug bij Comodo. Comodo vind ik zelf qua interface wel prettiger dan Outpost, al is Outpost dan in 1e instantie weer stiller wat betreft pop-ups.
Als Comodo goed werkt zou ik hem zeker behouden.

:thumb:

Als de vraag bij deze trouwens is opgelost, mag je rechts onderin ("Status van de vraag") de pagina op "Vraag is opgelost" klikken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan