Comodo

Status
Niet open voor verdere reacties.

OkashiChan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hoi :)

Omdat PC Tools Firewall + niet meer geupdate werd, had ik die verwijderd en dacht ik verder te gaan met gewoon Windows Firewall en Avira Free Antivirus. Nu zei een vriend van me dat ik best niet Windows Firewall zou gebruiken omdat die eenmaal er toch een malware op je systeem geraakt, waardeloos is omdat die 'uitgaand verkeer' niet stopt of zoiets. Dus heb ik Comodo geïnstalleerd, nu, het is de eerste keer dat ik het gebruik en ik krijg zo'n beetje schrik van al die meldingen die ik nu krijg, ik geraak er niet echt wijs uit :confused:

Er stond dus:
1) Svchost.exe is een veilige applicatie. Echter je staat op het punt een verbinding van een andere computer te ontvangen. Als je niet zeker weet wat te doen moet je dit verzoek blokkeren.
Bestemming: 192.168.1.5 - UDP
Poort: 51598

2) System " ... "

Wat ermee te doen?

En moet ik Comodo Sandbox inschakelen of niet? Het staat nu standaard uit. Ik heb vooral schrik dat Avira en Comodo elkaar zouden tegen werken, hoe kan ik dat uitsluiten, is gewoon telkens als Avira 'iets wil doen' accepteren genoeg?

Laatst bewerkt:
Hoi :)

Omdat PC Tools Firewall + niet meer geupdate werd, had ik die verwijderd en dacht ik verder te gaan met gewoon Windows Firewall en Avira Free Antivirus. Nu zei een vriend van me dat ik best niet Windows Firewall zou gebruiken omdat die eenmaal er toch een malware op je systeem geraakt, waardeloos is omdat die 'uitgaand verkeer' niet stopt of zoiets. Dus heb ik Comodo geïnstalleerd, nu, het is de eerste keer dat ik het gebruik en ik krijg zo'n beetje schrik van al die meldingen die ik nu krijg, ik geraak er niet echt wijs uit :confused:

Welke Comodo versie heb je? Meestal komt Comodo namelijk met anti-virus en firewall.

Er stond dus:
1) Svchost.exe is een veilige applicatie. Echter je staat op het punt een verbinding van een andere computer te ontvangen. Als je niet zeker weet wat te doen moet je dit verzoek blokkeren.
Bestemming: 192.168.1.5 - UDP
Poort: 51598

2) System " ... "

Wat ermee te doen?

Deze kan je gewoon z'n gang laten gaan. Comodo moet even 'leren' hoe het moet werken op je PC, dus inweze vertel je 'm 1x dat svchost een verbinding mag ontvangen, en Comodo zal deze stap onthouden. Dit gebeurd dus ook met onbekende bestanden, en als die jou niks zeggen, kan je 'm blokkeren.

En moet ik Comodo Sandbox inschakelen of niet? Het staat nu standaard uit. Ik heb vooral schrik dat Avira en Comodo elkaar zouden tegen werken, hoe kan ik dat uitsluiten, is gewoon telkens als Avira 'iets wil doen' accepteren genoeg?

Is wel zo makkelijk, maar aan de andere kant kan het ook gebeuren dat aplicaties die je hebt geinstalleerd, niks kunnen aanpassen in het systeem, omdat ze in 'sandbox' (een virtuele omgeving) draaien.

Ik zou trouwens als ik jou was Avira verwijderen. 2x een antivirus op 1 systeem wil nog wel eens (vaak) botsen. (Bijv. dat ze elkaar gaan beschouwen als 'verkeerd' process)

Laatst bewerkt:
Ik heb er specifiek op gelet dat ik enkel Comodo Firewall heb geïnstalleerd, er zit wel iets bij dat GeekBuddy heet, een soort van 'hulp' denk ik.

Firewall en Defense + staan in Safe Mode.

Ik heb nog een vraag: Windows Defender kan ik nergens uit zetten, en met de vorige firewall heeft dat nooit problemen gegeven, dus met Comodo kan het ook geen kwaad?

Alvast bedankt =D

Windows Defender kan je in het 'Action Center' (Configuratie scherm) uitschakelen (nederlandse benaming weet ik zo even niet).

Geekbuddy is inderdaad de support van Comodo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan