comp. doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik heb een vraagje.

kennis van mij belde net.

de computer doet helemaal niks meer:confused: gaan geen lampjes branden niks

gister wouden ze hem opstarten toen ging hij heel traag opstarten hebben ze hem uit gedaan en gisteravond aan gezet toen deed hij het weer gewoon, en van morgen deed hij het even goed en toen viel hij helemaal uit en kregen ze hem niet meer aan.

wat kan het wezen ze hebben pas een andere hd erin want die was kapot dat is ongeveer 2maand geleden.

het is een amd ahtlon 1700xp+ met een asrock mobo

ik ga er straks even heen waar moet ik opletten en wat zal er kapot zijn?

mobo?

processor?

voeding?

alvast bedankt gr mike:thumb:

denk dat het mobo overleden is, omdat hij eerst langzaam opstartte. Het kan ook nog de voeding zijn... maar ga er maar van uit dat het mobo overleden is

hoi ik ben er net geweest heb de boel van netspanning gehaalt en opnieuw aan gesloten als ik dan de knop in druk om hem aan tedoen doet hij helemaal niks ook niet de vannen.

maar hoe kan ik de voeding los aan sluiten dan ?

dat moet met een draadje kunnen.

mobo kapot zou kunnen maar zit er net een jaar in

gr mike:thumb:

Voeding naast de kast aan zetten, doe je op de volgende manier.

Om de voeding te kunnen laten werken naast de kast, dien je Pin14(pwr on) te verbinden met 1 van de zwarte(COM) draden.
(Zie bijlage, schema van de ATX stekker)

Let op het klipje, dat op de schema rechts zit!!
attachment.php

hoi crash ik heb het geprobeert maar zonder resultaat .

ik heb eerst de 2 draden een tikje gegeven zonder resultaat en toen door verbonden ook zonder resultaat.

nu heb ik de voeding los gehaalt en als ik dan alleen de 220 v stekker er in doe komt er soort piep toontje uit de voeding zonder dat ik de pa on aan gesloten heb.

misschien dat je er nu iets meer mee kan.

ik gok en hoop dat het de voeding het is.

ik hoor nog wel gr mike:thumb:

crash weet je nog een antwoord op mijn reactie :D

gr mike:thumb:

Geplaatst door mike16
crash weet je nog een antwoord op mijn reactie :D
Er zijn ook mensen die een fulltime baan hebben. hou daar even rekening mee.;)

Wat bedoel je met twee draden een tikje gegeven?
Je moet de PS_on met een COM draad verbinden. Mits je natuurlijk een ATX voeding hebt.

Piepje uit de voeding hmm......
Heb je de voeding al open gehad om te kijken of er een zekering in zit?

sorry crash:D ik kan allebij haha.

maar ik heb hem los gehad de zekering is nog heel.

toen ik de 220v stekker in stopcontact dee begon de voeding al met een soort piep toon.

als ik de PS_on met een COM draad verbind dus constante verbinding doet hij niks word alleen de piep wel erger.

als ik de PS_on met een COM draad verbind met een tikje tegen elkaar aan dan werkt hij ook niet

alvast bedankt gr mike:thumb:

nogmaals sorry ;)

Hallo

Om een atx p.supply onafhangkelijk op te starten dien je niet 1 maar 2 definitive verbindingen te maken :

Namelijk :

De PWR_OK met de GND

De PS_ON# alsook met de GND verbinden.

Indien de hoge pieptoon dan nog aanwezig blijft , dan is er een sluiting aanwezig in de 1 of andere uitgangsspanning , en zou ik persoonlijk alle aanwezige elektrolytische condensatoren v/d voeding kontroleren op een eventuele inwendige kortsluiting of een verlies in capaciteit.

Daar dit niet voor alle gebruikers is weggelegd , vermoed ik dat het een vervangen van de betrokken voeding wordt.

Maar :

Mits je vermeld , dat betrokken p.c. slechts 1 jaar in elkaar steekt , dan heb je misschien nog garantie op de systeemkast met zijn bijgeleverde powersupply ???

Peter

Geplaatst door VDK_P
Om een atx p.supply onafhangkelijk op te starten dien je niet 1 maar 2 definitive verbindingen te maken :

Namelijk :

De PWR_OK met de GND

De PS_ON# alsook met de GND verbinden.
Hmm, bij mij werkt het altijd met alleen de PW_ON en een GND(COM) te verbinden.:confused:

Hoi ik heb de:

De PWR_OK met de GND direct met elkaar verbonden

en toen de De PS_ON ook met de GND verbonden maar dat vond de voeding helemaal niet prettig en het stopcontact ook niet :D

dus denk dat toch de voeding kapot is.

neem aan dat jullie het met mij eens zijn :D ;)

alvast bedankt gr mike :thumb:

hoi er zit een nieuwe voeding in en hij doet het weer

bedankt:thumb: voor de hulp.

nog 1 vraagje ik zet hem zo ook opnieuw op helpmij maar nu heb ik de nieuwe voeding er in gezet en de comp aan gezet.

nu bleef hij op dat zwarte windows scherm met dat blauwe balkje staan(blauwe balkje bleef lopen) maar je komt niet in windows.

nu hebben ze een usb hub van Q-tec die hebben we afgekoppelt en nu start windows wel weer snel op en doet het weer normaal.zou dat aan de hub liggen

zou daardoor de voeding anders ook kapot gegeaan zijn en poosje terug ook de harddisk?

alvast bedankt gr mike

Hallo

Blij te horen dat de betrokken p.c. terug werkt.

Ik zou de ventilator uit de defekte voeding recupereren alvorens deze veritkaal te klasseren hoor .

Je weet nooit waar deze van pas kan komen.

Alles kan sneuvelen , maar vermoed eerder dat er iets verkeerd is met de drivers v/d "verdachte " hub.
Deze zou je eens snel kunnen testen op een andere p.c.

Uiteraard ook de u.s.b. poorten v/d herstelde p.c. niet vergeten te proberen.

P.s.: Ben je wel zeker dat die vervangen harddisk echt defekt was ???

Want ..... een defekte voeding die te veel "rimpel" op zijn uitgangsspanningen bezit , kan vreemde symptomen veroorzaken.

En .... wat is/was het merk van die "defekte" harddisk??

Peter

hoi de hd was echt defect als ik nog zo weet was dat een maxtor maar weet niet zeker meer we hebben hem zelf gerecyceld haha:D dus maar die was echt kapot.

ik hoop dat nu de boel blijft werken voor ze :)

ja uit de oude voeding haal ik nog wel meer onderdelen voor de hobby;)

nogmaals bedankt voor alle hulp

groetjes mike:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan