Comp Herkent Cdspeler Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PTRCK

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Berichten
66
Na het opstarten van mijn pc via de opstartdiskette heb ik mijn harde schijf geformateerd.
Daarna wou ik van 'a' naar 'd' gaan, dus naar mijn cdspeler om windows 95 te herinstalleren. De pc zegt 'd' niet te herkennen.
Mijn pc heeft 2 diskdrives (a en b) en 2 cdspelers (d en e).
Hoe kan ik het probleem oplossen?
Graag heel duidelijk uitleggen a.u.b. want ik ben maar een 'leek' op dat terrein!
Hartelijk dank bij voorbaat!
 
Indien ik de bootdiskette gebruik die ik aangemaakt heb via de site http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm, herkent hij C niet meer. Bovendien heb ik ook geen azertyklavier meer, maar querty. Ik kan nu wel naar de cdspeler gaan, maar na het commando setup.exe verschijnt volgend bericht: Een ogenblik geduld. Setup wordt geïnitialiseerd. Kan geen tijdelijke directory maken. Als u HPFS of NTFS hebt geïnstalleerd, moet u een MS-DOS-opstartpartitie maken voor een Windows-installatie.
Hoe moet ik dit laatste doen? Op het internet vind ik veel verwarrende uitleg. Kan iemand mij een heel duidelijk uitleg geven? En wat met die querty? Bedankt!
 
Bijzonder. Ik heb je bericht echt 10x doorgelezen of ik ergens iets over het hoofd zag, maar ik zie niets over het hoofd. Daarom snap ik het e.e.a niet goed. Als jij namelijk met die disk die ik adviseerde je systeem boot, dan worden de Atapi drivers (oftewel de CD drivers) op C geïnstalleerd. Dáárom kan je de CD speler daarna ook benaderen. Vervolgens zou je probleemloos de Windows schijf in de drive moeten kunnen doen, in het dos naar die schijf gaan en idd. Setup.exe laten uitvoeren.

Waar ik vervolgens even niets van begrijp is de melding die je erna krijgt. Aan de andere kant, '95 is oud en misschien werkte het daar net even anders als voor versies >95.