comp lagged vreselijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikohw

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Beste...

Mijn computer lagged de laatste tijd vreselijk bij het spelen van games. Als ik een simpel spel als Quake probeer te spelen dan lijkt het net alsof hij maar met een frame per seconde draait. Hij stottert als een gek en van het geluid is helemaal niks meer te maken.

Ik weet niet hoelang ik dit probleem al heb, ik heb namelijk niet vaak gegamed op mijn pc, maar ben pas laatst weer begonnen en hij loop dus voor geen meter. Dit terwijl mijn systeem bestaat uit een Quad core (q6600) met 4 gb geheugen en een 1gb vid kaart (9400GT). Het systeem draait op een 64 bit versie van windows 7... Ik heb overigens geen drivers geinstalleerd maar alles deed het al na het installeren van windows 7.

Ik zou graag normaal games kunnen spelen en ik denk dat dit ook wel mogelijk zou moeten zijn met mijn systeem. Kan iemand mij vertellen waarom de games die ik speel zo stotteren? Ligt dit aan het feit dat ik geen extra drivers heb geinstalleerd? (aan mijn internetverbinding ligt het ook niet want het gebeurt ook bij single players).

ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvg.

Laatst bewerkt:
dat was windows xp, maar ik heb hem daarna helemaal opnieuw gebouwd, alleen de kast, een van de hd's en de dvd speler zijn nog zoals ze waren bij aflevering. er is dus een nieuwe voeding, nieuw moederbord, nieuw geheugen, (1) nieuwe hd, nieuw vid kaart ingekomen.

bij mijn 'nieuwe zelfgemaakte systeem' zat er dus geen os bij, maar dit was ongeveer 1 jaar geleden.

misschien enige idee? vind het echt gek, op me laptop loopt hetzelfde spel als een trein terwijl die een stuk mindere prestaties heeft.

Laatst bewerkt:
Daarom vroeg ik om de native Windows. Ik denk dat je mogelijk niet alle juiste drivers hebt?
Mobo / chipset - video - audio etc. etc. ?

tsja dat is waarschijnlijk het probleem inderdaad... ik zou het wel even kunnen proberen, maar de videokaart vond ie al via windows update dus zou ik even mijn moederbord cdtje erin kunnen gooien... moment, ik probeer het even en laat het je weten.

nou dat was vrij snel, mijn moederbord cd ondersteunt mijn OS niet... dat wordt zoeken :S

ah bedankt harry, weet je toevallig ook hoe ik deze drivers installeer na het downloaden :$?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ter aanvulling: drivers van je mobo CD (voor Vista, neem ik aan) moet je dus NIET zonder meer downloaden.(tenzij in de juiste modus)

Waarschijnlijk zijn er al Win 7-drivers te krijgen op de site van je mobo-bakker.

Greetz,

Harry.

aha okee bedankt harry, weet je misschien ook hoe ik ze kan installeren?

dat was vrij dom want dat doet ie auto... thnx iig ik ga is ff zoeken.

ik heb dus nodig drivers voor mobo, vid kaart... en waar vind ik me chipset :P? (sorry heb hier niet zoveel ervaring mee...)
nog meer drivers nodig?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Op de site van je mobo-bakker !

Chipset + nVidia-driver moeten voldoende zijn om je probleem op te lossen.

Enne...., als je niet zoveel ervaring hebt is beginnen met een OS dat nog niet eens uitgebracht is niet echt een makkelijke manier...

Maar daar heb je voor gekozen, toch ?

Greetz,

Harry.

daar heb je gelijk in, de retail versie is te downloaden via mijn studie hun site... win 7 staat niet bij de asus p5kpl-vm drivers :S volstaat die van vista denk je :S?

ik heb nu overigens de drivers van me videokaart gedownload, en het spel loopt weer als een trein :D bedankt allemaal, weet iemand heel toevallig nog of ik ergens win7 drivers voor de asus p5kpl-vm mobo kan krijgen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Yep; drivers downloaden, rechtsklikken op het .exe-bestand, kiezen voor comptabiliteit, kiezen voor Vista, vinkje zetten bij " als administrator uitvoeren" .

Greetz,

Harry.

ah kijk dat werkt prima, heel erg bedankt :D

kan ik weer ff de nacht doorkomen :P het lag dus waarschijnlijk aan me videokaart drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan