Comp start niet meer op, harddisk of biosproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik liet vanacht de computer aanstaan omdat ie met newsleecher iets moest binnenhalen wat nog een uurtje of 2 zou duren. In newsleecher aangegeven om na het binnenhalen af te sluiten. Dat is iets wat ik elke avond doe! Zonder problemen, tot vanacht dus.

Ik kwam vanmorgen beneden en de comp draaide nog. Maar het rode ledje van de harddisk brandde volop!

Ik zette de monitor aan, maar kreeg niets te zien, ging met muis heen en weer; njente.

Wilde em resetten, njente

Stekker eruit, er weer in en opnieuw opstarten, duurde heel erg lang en uiteindelijk kreeg ik een melding dat ik een diskette in de floppy schijf moest doen.

Ik had na de installatie van het OS aangegeven dat ie ivm snelheid moest booten vanaf de HD.

Ik heb toen opnieuw opgestart, nu ging ie gewoon uit na op de aan/uit knop te hebben gedrukt, en ging in het bios kijken.

Daar bleek de harde schijf er niet meer in te staan en was de bootsequense helemaal veranderd.

op 1 stond de floppy, 2 niets, 3 en 4 de cdroms en op 5 de externe harddisk die ik heb.

Wat ik ook probeerde te vinden en aan te passen, de interne harddisk met de 2 partities was er gewoon niet meer.

Trouwens, bij het opstarten kreunt de disk als een man van 90+!

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd is?

Heb zelf het vermoeden dat er een bootvirus is meegekomen? Raar, omdat mijn comp best goed beveiligd was en helemaal bij met updates enzo ter beveiliging!

:confused:

Ik denk eerder dat er met het downloaden een fout is opgetreden op je hardeschijf, waardoor die niet meer herkend wordt in je bios en op basis daarvan de boot is aangepast. Dus waarschijnlijk is de hardeschijf gecrasht. Maar omdat hij niet meer herkend wordt in de bios weet ik geen oplossing. Misschien iemand anders?

Zou ik er dan vanuit mogen gaan dat mijn HD nu naar de ***** is en alles wat erop staat verloren is?

Maar hoe kan dat nu zomaar dan?

:(

Hoi,

Neen niet bij gekeken...

En die dual boot was er al af!

Ik heb em bij de leverancier gebracht, die mogen er even naar kijken.

Wel gevraagd om verslag wat er gebeurd zou kunnen zijn.

En ik wil er zelf niet teveel aan doen ivm garantie, eventueel.

:thumb:

Ja, want ben zelf ook benieuwd, ben bang voor een bootvirus....maar hoor het wel en laat het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan