Comp valt ineens uit tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danoon83

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Ik heb mij al suf gesurfd en gezocht, maar ik vind nergens een verlossend antwoord. Misschien dat jullie mij kunnen helpen?

In september heb ik een nieuwe computer gekocht. Deze oude (waarop ik nu in veilige modus aan het werken ben) was gaar en een nieuwe was nodig.
Het is een Packard Bell geworden.

Ik heb hem begin September gekocht en geen problemen mee gehad. Hij staat vaak de hele dag aan (als is het in slaapstand) omdat ik voor een paar webshops continu beschikbaar moet zijn. Nu viel gisteren middag, tijdens het niets doen (was niet in slaapstand) de pc ineens uit.
Sindsdien als ik hem opstart dan begint hij met starten, en dan valt hij weer uit. Poef, gewoon alle stroom eraf. Het gebeurt op variabele moment maar meestal naar de AHCI boot tekst. (soms gaat hij ietsjes verder tot de loading windows).
Opvallend is dat, als ik hem een paar keer achter elkaar opnieuw aan zet; dat hij dan steeds sneller weer uitspringt. Tot direct (lees 1 seconde) na het aanzetten via de powerknop.

Ik vermoed zelf dat de voeding naar de malledieven is. Maar hoe ga ik dat na??

Ik heb al alle stekkertjes een keer los gehad en op nieuw vast. Verplaatst zelfs indien mogelijk. Ik alles stofvrij gemaakt: de processor zat na 3 maand gebruik vol met stof.

Heeft iemand een tip wat het zou kunnen zijn. Ik kan hem wel naar de mediamarkt brengen, maar dan ben ik hem gegarandeerd kwijt voor lange tijd en grote kans dat ze me zelfs de HD wissen met alle gegevens en al....iemand???

Hoi,

Volgens mij is toch de beste optie om aanspraak te maken op je garantie dus op naar de mediamarkt en kijk of je de bestanden die je wilt bewaren dat je die veilig stelt

Les 1: Koop nooit packard Bell
Les 2: Koop nooit een pc bij mediamarkt
Les 3: Koop altijd goeie backup schijven, die iedere week backuppen

en zoals je zelf dacht, je voeiding is vast naar de kl*ten. jammer dat e er zelf niks aan kan/mag doen door garantie.
Wat je wel kan doen, is als MediaMarkt die Bell nog verkoopt, of je hem kan inruilen voor andere, volledig gelijke pc.

als er geen garantieklevertjes zitten op de case van die Bell, kan je altijd eens je hdd eruit halen, aansluiten op andere pc intern of extern(in een HDD case steken, als je die hebt)

Ja, normaal bekijk ik 100x welke pc ik wil pakken, maar mijn vriendin is grafisch vormgeefster en met de oude pc (waar ik nu dus opzit) naar de kl*te en een grote opdracht voor de deur had ik geen tijd te zoeken. Dus snel die pb gehaald. Kon op internet niet echt iets slechts erover vinden. Dus ik dacht: pak maar...

Ik heb de kast al open gehad; ik heb hier een sata aansluiting liggen (voor spullen van mijn oude hdd over te zetten op de nieuwe). maar de nieuwe heeft weer een andere aansluiting. Eens kijken of in het doosje nog een verloop stekker zit.

Een goede vriend van mij komt de pc maandag halen; hij is ICT/IT-er en hij zou alles eens doormeten. Mocht het nu alleen de voeding zijn, dan laat ik hem er een andere in leggen. Het kost mij meer om de pc niet running te hebben, dan dat de nieuwe voeding gaat kosten.

De garantie bij mediamarkt is zowiezo toch al knudde, dus echt waardevol vind ik dat ook niet.

Ik ga eens verloopstekkertjes zoeken. Dank voor de antwoorden.

mocht iemand nog tips hebben: laat maar komen!! Zou fantastisch zijn als ik hem vandaag nog runnend heb.

Ps. back ups heb ik, maar helaas niet recent genoeg :o

Voortaan gaan we met een externe bron werken waar alle gegevens op komen

Hoi,

Als de voeding van de pc waar je nu nog op werkt de nieuwe kan trekken qua vermogen zou je die voeding kunnen proberen

Hallo, die poging heb ik ondernomen; maar de stekkers van de voedingen zijn niet hetzelfde...dus dat liep al snel spaak. De stekker van de voeding van de oude pc op het moederbord is breder dan de aansluiting op het nieuwe moederbord.
En om nu stekkers te gaan demonteren vind ik toch iets té ver gaan...maar toch bedankt!!!

Hoi,

Nee dat zou ik ook niet doen dan wordt het wachten tot maandag jammer succes verders.:(

Zo, flink wat later: pc heeft bij een kennis gestaan, alles erin en eruit gehad, alles één voor één ontkoppeld, hardware check (iets veroudert), virus scan, nieuwe voeding: ALLES:

het mag niet baten

De computer valt uit zodra hij vanuit de bios naar de harde schijf zoekt. Maar de harde schijf functioneert nog gewoon....

Hij gaat dus binnenkort naar de mediamarkt. Nu denk ik zelf aan een biosvirus; kan dat? en wat doe ik eraan???:shocked:

simpel: BIOS update en kijk es naar de kabel tussen je moederbord en de harde schijf, en probeer eens of met een andere kabel nog hetzelfde probleem is.

en als je met PATA / IDE kabel werkt, kijk eens of er 3 aansluitingen zijn, en probeer hem eens op een andere te teken.
als je met SATA werkt, kijk eens om hem op een andere SATA aansluiting op je moederbord te steken.

Foto PATA/IDE en SATA:
_SATPAT.JPG

De pc is inmiddels opgestuurd geweest (met garantie) en ik heb hem ook terug. Er is iets in vervangen; maar al sla je mij dood wat. Dat kon de jongen van de mediamarkt ook niet vertellen...hoe blöde!!! Maar goed, hij draait weer (even?)

Dank voor alle hulp!!! :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan