Comp valt na tijdje gamen uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deffy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Me computer valt steeds uit als ik aan het gamen ben.Weet niet echt wat ik moet doen heb me computer stof vrij gemaakt en nog steeds valt ie na een tijdje uit kan iemand mij helpen?:) ik denk zelf dat het aan me voeding ligt want voordat hij uitvalt staat alles vast en maakt me kast(denk voeding)een raar geluid nou ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt.

Deffy

Luister eens bij de voeding(achterkant kast) of bij de hardeschijf(voorkant kast).
Wat zijn de temperaturen als je gamed?

De temparatuur loopt op als ik game normaal is me comp 58 graden en als ik game wordt het warmer tot ie uitvalt

Op het moment zijn de temparaturen dit

--------[ Sensors ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)

Temperaturen:
Moederbord 38 °C (100 °F)
CPU 62 °C (144 °F)
Seagate ST340014A 46 °C (115 °F)
Maxtor 6B160P0 46 °C (115 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2700 RPM

Vrij hoge temperatuur voor je CPU(processor).:(
Wat voor processor heb je?

Geplaatst door Deffy
Intel Celeron D 330
Dan vind ik het helemaal vrij hoog.
Je geeft aan de pc stofvrij gemaakt te hebben, heb je hierbij ook het koelblok toevallig van de processor af gehaald?

Nee, lekker laten zitten.
Heb je wel de fan eraf gehad om het koelblok zelf goed stofvrij te krijgen?

Best kans dat je koelblok nog vol met stof zit. Ik weet niet hoe oud je pc is?
Kijk uit met het verwijderen van de fan, dit dient zeer voorzichtig te gebeuren!!

me pc is net een jaar oud maar dan zal ik dat wel even doen morgen of straks

zou het ook kunnen komen omdat ik 2 extra harden schijven heb?

Moet niet door twee hardeschijven komen. Ik heb een tijd vijf schijven in m'n pc gehad, nooit problemen.

De videokaar fan en koelblok ook goed stofvrij gemaakt?

ja alles maar toch denk ik dat het aan me voeding ligt want die maakt een raar geluid voor dat ie uit valt

Kun je omschrijven wat voor geluid?
(brommen, piepen, ratelen)

want eerst had ik het ook en toen had ik een extra cooler gekocht en er in laten zetten en toen was het probleem voor een paar maanden over

Ik vind de temperatuur voor je CPU(processor) niet zo hoog, ik denk dan eerder dat naar je videokaart moet kijken hoe warm deze is.
Ik heb zelf ook een itel processor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan