comp valt uit (geen bluescreen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
ik heb kort geleden (2 dagen geleden) mijn vista opnieuw geïnstalleerd, iets wat ik niet voor de eerste keer gedaan heb... alleen nu zit ik met een nogal irritant probleem. Hij valt steeds uit.

voordat ik hem ging herinstalleren had ik soms wel 3x op een dag een bluescreen (lekker als je bezig bent met grote word-bestanden). Des de meer reden om hem te herinstalleren.

Het lijkt alsof ik nu precies hetzelfde probleem heb als toen, maar in dit geval is het dat ik niet eens een melding krijg dat windows een onverwachte afsluiting is hersteld (iets wat ik wel altijd kreeg met een Bluescreen...)

ik ben gewoon bezig met wat ik aan het doen ben, wat overigens niet eens zo zwaar is, ik heb hooguit 5 programma's aanstaan (msn, firefox, radio recording en uTorrent).
ik heb het net weer gehad, ik wilde reageren op een topic hier op Helpmij, en KLENG, weer viel m'n computer uit.

toen ik dit keer weer opnieuw opstarte, zag ik plots een melding over Windows Update de nieuwe updates heeft geinstalleerd...
als het aan de updates ligt, moeten meerdere mensen er last van hebben... (toevallig heb ik net een topic gezien van een soortgelijk iets, maar dat was op een MAC, dus ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft).

weet er iemand een oplossing?

Als ik het zo hoor heb jij of een voeding of een geheugenprobleem.

Probeer je geheugen te testen met Memtest (google er maar eens op). Misschien heb je ook de mogelijkheid een andere voeding te proberen?

Succes

Draadloos internet via dongle ? (usb stick)
Ethernet kaart geupdate?

Als ik het zo hoor heb jij of een voeding of een geheugenprobleem.

Probeer je geheugen te testen met Memtest (google er maar eens op). Misschien heb je ook de mogelijkheid een andere voeding te proberen?

Succes

voedingprobleem zal het niet zijn... ik heb een batterij die opgeladen is, en tegelijk heb ik mijn oplader in mijn laptop zitten...

geheugen zou misschien kunnen, ik probeer het zo en post de resultaten hier nog wel ff...

Draadloos internet via dongle ? (usb stick)
Ethernet kaart geupdate?

nope, ingebouwde Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
nooit problemen mee gehad (tot nu misschien)

ik heb memtest laten draaien... ik zit met de test boven de 100% en geen enkele fout...

screenshot:

my.php

als de IMG niet te zien is, is hier de link

Laatst bewerkt:
Oke, het gaat dus om een laptop, dat had ik niet begrepen, sorry.

Om wat voor een laptop gaat het precies?

Voeding valt dan al af bij een laptop, je geheugen is goed word er aangegeven, Hardeschijf valt ook af, want deze hoor je of raar tikken, of je systeem word heel instabiel, maar niet zo erg dat de laptop uitvalt. Het zou toch iets met een driver zijn lijkt mij, de chipset, heb je die drivers geinstalleerd?
Toch alle drivers even opnieuw installeren denk ik.

Anders zou ik bijna gaan concluderen dat het Moederbord niet goed meer is.

Alle drivers up to date? bij draadloos internet met niet de juiste drivers wil het wel eens voorkomen dar er meer internet verkeer is dan de dongle/ wifi kaart aankan en dan wil een pc/laptop ook wel eens spontaan uitvallen bij het flessenhals probleem.
Nu weet ik dat er een tijdje een probleem was met een laptop die uitviel als er iets te hard geleund werd op het gedeelte naast de muispad als men aan het typen is.

geen warmte probleem??

ik heb het probleem al gevonden...

ik las de sticky van boven... over dat de ventilator vol zou zitten... ik heb em open gemaakt en gekeken, geen stof... maar mijn laptop zit vaak op een stoffe bank, waaroor hij niet goed lucht kan trekken....

ik heb een proggie gedownload waarmee ik de temperatuur kon zien van m'n core 2 duo, en die waren 80º/83º

VEEL te hoog dus... kennelijk lag het dus gewoon aan of de computer lucht kon trekken of neit...
ik heb nu een programmaatje geinstalleer dat de hele tijd de temperatuur van de cores laat zien... (ik heb em nu staan op een rechte ondergrond, dus kan goed lucht trekken) en de temperatuur blijft op 42º/45º

probleem lag dus aan de luchttoevoer ;)

in ieder geval, bedankt voor de tips ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan