comp. zeer traag na format en opnieuw installer win98 se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Putsie

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Hallo,

Ik heb net een format C: gedaan (met dank voor de handling van Guus ) bij de computer van een vriend en daarna windows 98 se opnieuw geïnstalleerd. Echter, hij is zo ontzettend traag ! Veel trager als voor de format...

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Wat gegevens:

Dell OptiPlex GX1 Pentium III 128 RAM
6 GB harde schijf

Alvast bedankt

Groeten Putsie

gele vraagtekens

Staan er nog gele vraagtekens in apparaatbeheer ??

Ik ben bang van wel.

Eric.

Hoi Eric,

Nee, in aparaatbeheer géén gele vraagtekens....

Gr. Putsie

Bijzonder

Is het dan zo dat je nu een grote schijf hebt, terwijl je vroeger hem had opgedeeld in partities.

Of is je opstart partitie te klein zodat hij te weinig ruimte heeft voor je virtueel geheugen ?

Eric.

98

In 98 staan je schijven niet standaard op UDMA, dat moet je zelf aan zetten als ik me goed herinner.

Eric.

Oh, help... ik heb daar helaas te weinig verstand van om je er antwoord op te geven. :o
Kan ik dat op de computer opzoeken ?

PS. Ik heb de format uitgevoerd volgens de handleiding die op deze site staat.

Ja dat kan

Als je in verkenner alleen een C: schijf ziet, heb je maar een partitie.

Alleen moet hij dat volgens mij goed aan kunnen.

In apparaatbeheer kun je volgens mij bij IDE primair en secundair zien bij eigenschappen of UDMA is ingeschakeld.

Geeft hij wel aan bij eigenschappen van C: dat het FAT32 is?

Eric.

Klopt, er is alleen maar een C:

Bij eigenschappen kon ik niet zo snel vinden of C: wel Fat 32 is, maar bij het conversie programma FAT32 gaf hij aan de dat C dit wel al is.

In apparaatbeheer kun je volgens mij bij IDE primair en secundair zien bij eigenschappen of UDMA is ingeschakeld.

Hier kan ik niets vinden over UDMA... Ik omschrijf even wat er staat als ik in apparaatbeheer vaste schijfcontrollers uitklap:
Intel 82371ab/eb PCI Bus master IDE-controler
Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)

Als ik bij alledrie op eigenschappen klik kan ik niets terugvinden over UDMA....

(PS ik denk dat je wel in de gaten hebt dat ik geen computertechneut ben. En hoop dat je geduld hebt met het verzoek of je me aub wilt uitleggen wat ik moet doen :( )

Groet Putsie

Heb je na het installeren van Windows de moederbord drivers wel geinstalleerd?
(chipset driver)

Even de laptop uit de kast gehaald

In 98 staat de DMA optie bij :

Schijfstation, eigenschappen, instellingen onder apparaatbeheer.

@crash

Dan zou er bij zijn intel PCI busmaster een geel vraagteken hebben gestaan volgens mij.

Een hele suffe vraag, je heb toch wel de driver van de video kaart geïnstalleerd, anders neemt 98 een standaard driver.

Eric.

P.S. Voor de volgende keer, eerst everest home runnen alle drivers verzamelen en daarna formateren.
Er is ook een tooltje van driverguide.com, maar die jongens vind ik te commerciëel. Ze rekenen geld voor drivers die je gewoom zelf kunt downloaden.

Laatst bewerkt:
Nee, dat heb ik helaas dus niet gedaan..... Er is ook geen geen cd-rom of iets dergelijk bijgeleverd.

Kan ik dat nog oplossen? En hoe kom ik erachter welke driver ik moet installeren ?

.....:o

Groet Putsie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan