Compact Camera voor moeder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie3

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Mijn moeders vriend wil voor me moeder een compact camera kopen.
Hij wil een goede camera voor haar die goede foto's maakt.
Ze is iemand die vrijwel alleen de auto modus gebruikt (dis niets weet van psam).
Hij twijfelt aan de Nikon Coolpix S9100. De Panasonix TZ10 en de TZ18.
Welke kan hij het beste kopen van die 3 (of andere in de zelfde prijsklasse?).

Hoi,

Ik denk dat je moeder helemaal niet blij wordt van die camera's.
Ze wil dus een klik klak klaar camera met een goede kwaliteit, compact en handzaam.
Dan moet je niet gaan voor de prijs, maar voor deze aspecten en dan is de nieuwe Coolpix S3100 meer dan goed:

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/nikon/coolpix_s3100/954807/

Gezichtsdetectie, bewegingscorrectie (belangrijk), anti-rode oogjes, 14 megapixel, lekker groot schermpje in dit segment, heel compact dus makkelijk in de handtas (bij gebrek aan een broekzak ...) .... wat wil je nog meer.

Laatst bewerkt:
Maar ze wil wel foto's van mooie kwaliteit, snap je?

Ik snap het helemaal, dus die Nikon die ik aangaf doet dat ook.
Er is een groot verschil tussen 'fotograferen' en 'plaatjes schieten'.

De keus tussen verschillende types fototoestellen is zo groot, dat je nauwelijks meer weet waar het nu eigenlijk om gaat.
Het heeft heel lang geduurd voordat beroepsfotografen overstapten op digitale fotografie.
De analoge spiegelreflexcamera is inmiddels echter nagenoeg vervangen door de digitale versie.
Er is een groep fotofrafisten die tussen de gelegenheids-schieter en de beroeps inzitten, en die gebruiken een spiegelreflexcamera.
Ze bewerken daarna foto's met een programma, net als vroeger de beroeps in zijn donkere kamer (doka)
Voor dat bewerken heb je foto's van een hoge kwaliteit nodig.

Jouw moeder zal dat allemaal niet doen.
Nadat ze foto's heeft gemaakt worden ze op de computer bekeken en de leukste worden afgedrukt.
Daarvoor heb je geen supercamera nodig.
Natuurlijk kan je een camera 'aanbevelen' die in de prijsklasse ligt zoals in het begin van je topic aangegeven.
Die camera's hebben ook allemaal wat meer mogelijkheden, maar je zegt terecht dat ze dat niet zal gaan gebruiken.
Dan blijft een mogelijk verschil in kwaliteit, uigedrukt in megapixels en iso-waarden.
Maar dat verschil is er nauwelijks met de camera die ik adviseerde.

Sterkte met afwegen .... ;-))

Laatst bewerkt:
Mn moeders vriend gaat een TZ 10 voor haar kopen.
De mediamarkt heeft gezegd dat je toch veel verschil ziet tussen deze klassen en dus pakken ze die. Misschien had ze dat niet nodig, maar ze is bang prul te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan