Compact Flash 16MB formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLee

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Hoi,

Tijdens het nemen van een foto is mijn camara uit gegaan (accu leeg) ... nu staat er dus een halve foto op de 16MB Compact Flash kaart ... Geen nood, ik heb alle foto's er nog af kunnen halen.

Alleen wil mijn camera de kaart niet meer herkennen :eek: Dus ik slim zijn en de kaart formateren in een externe memorycard reader/writer (Sitecom). Mooi hij is leeg en ik kan hem onder Windows benaderen. MAAR!!! Mijn camera loopt vast zodra ik de kaart er weer in stop ... iemand een idee? Windows zegt toch dat de CF een FAT12 memorycard is, ik kanm erop schrijven en lezen. Alleen de camera doet er niks meer mee, en zoals ik al zei, de camera loopt vast als hij erin zit, dus formateren in de camera kan ook niet.

De camera is een Agfa CL20 ... iemand een idee?? Please :confused:

Hoi, zelf heb ik smart media in de camera en in de handleiding staat dat de kaart in de camera moet geformateerd worden en nooit in de reader. Onlangs was er iemand op helpmij die hetzelfde had en daar was de enige oplossing een ander kaartje. Raar dat je camera vastliep op het moment van het wegschrijven nomaal neemt hij dan geen foto meer. Spijtig genoeg heb ik geen oplossing voor het probleem tenzij de kaart nog garantie heeft en je terug naar de winkel kunt.

Groetjes

Bij Agfa zeggen ze dat het kan helpen door de batterijen te verwijderen als de camera vastloopt bij het plaatsen van de kaart en daarna toch proberen te formatteren in de cam.

Helaas ... zodra ik de camera aanzet loopt hij al vast :eek: ... toch vreemd, want in Windows doet de Flash het goed ...

Nah ja, ik gooi hem ff opzij, misschien kom ik ooit nog wel een tooltje tegen om het hardnekkig te formateren ... jammer ... :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan