compact flash probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hoi hoi,

Heb een probleem, heb sinds kort een digitale camera en heb net een aantal foto's gemaakt. Vervolgens wil ik die direct op mijn pc bekijken dus ik stop dat kaartje erin. Zegt ie dat de CF kaart niet is geformateerd. Dus ik die Cf formateren via de computer.

Stop ik de Cf kaart weer in me camera om opnieuw foto's te maken zegt hij Cf kaart fout. Wil ik hem via mijn camera formateren, begint hij ermee vervolgens gaat hij direct uit en krijg ik links onder ( denk de foutmelding):

E50

Als ik hem weer in mijn pc stop en ik druk op dat kaartje loopt heel "deze computer" vast.

MIjn camera is een powershot S45

Wie weet wat te doen?

knackje

Laatst bewerkt:
In elk geval een leer voor de volgende keer. 95% van de mensen die de kaart in de pc formatteren krijgen problemen, niet doen dus.
Bij kodak helpt het om, terwijl de cam aanstaat, de batterij te verwijderen en dan weer te plaatsen.

Bij kodak helpt het om, terwijl de cam aanstaat, de batterij te verwijderen en dan weer te plaatsen. [/B]
Inderdaad zoiets staat ook in link1 die ik aangaf alleen dan wel voor 20 minuten.

Bedankt voor die linken zal gelijk is gaan kijken

knackje

Edit:

Ik heb de camera aangedaan maar als ik het klepje van de batterij open doe gaat hij direct uit. Ik heb de baterij er maar gewoon uit gehaald zolas jullie zeiden. En nu maar 20 min wachten. Heb ik het zo goed gedaan?

Laatst bewerkt:
Dat zullen we even moeten afwachten denk ik.

Trouwens voordat ik die vorige actie deed, probeerde ik hem toch nog in e mijn computer te doen en te banderen alleen. Nu loopt ie niet vast. Hij zegt dood leuk dat er geen kaart is. Is dat een verbetering of juist slechter?

knackje

Edit: Daarna natuurlijk in de camera geprobeert maar nog steeds de zelfde foutmelding

Heb het gister avond dus geprobeert, maar helaas. Heb een half uur gewacht en vervolgens de batterij in de camera gedaan. Kreeg de zelfde foutmelding. Formateren met de camera lukt ook nog steeds niet

OPlossingen zijn erg welkom

knackje

In link 1 van mij staat ook nog dit
"Generally speaking, there is nothing the owner can do to correct the problem other than to send the camera to the appropriate Factory Service Center for correction of the error. (To get service information, please type the word "service" at the search screen.)"

MMMM ok dan. Mijn camera is van Canon. Maaar dat kaartje is van een nader merk. Naar welke fabrikant moet ik dan zoiets sturen.

knackje

Ok bedankt voor de hulp. Zal maar is met canon gaan bellen.

Groeten

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan