Compact Flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

david85

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2005
Hallo,

Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste gedeelte van het forum heb geplaatst, zo niet mijn exuses.

Ik heb een compact flash kaart van mijn digitale fotocamera die de pc niet meer herkent, voorheen was dit wel het geval. Dit is met verschillende CF kaarten het geval (verschillende merken).
Op het moment dat ik de compact flash kaart in een ingebouwde ingang steek waar die kaart in moet dan begint het lampje groen te knipperen, dat blijft het lampje doen.
Op de pc kun je via deze computer de CF kaart niet openen door dubbel of die schijf (netzoals je in deze computer schijf C, D en floppy,cd-rom hebt) van de CF.
Dan krijg je de melding dat er geen of geen geldige kaart in de CF-drive zit.
Kortom de kaart zit dan wel in de pc maar de computer herkent de CF kaart niet wat de pc voorheen wel deed.
Ik heb de driver gedeïnstalleerd (installatie ongedaan gemaakt en toen de pc opnieuw opgestart. Toen was de CF drive weer te zien bij deze computer en in apparaatbeheer. Maar nog steeds herkent de pc de kaart niet. Op het moment dat de kaart in de pc wordt gestopt krijg je wel een melding: automatisch afspelen en dan gaat dat weer weg en gebeurt er niets meer.
Verder heb ik de virusscanner uitgeschakeld en er is geen softwarematisch firewall op de pc geïnstalleerd.

Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen? Je zou mij er een heel groot plezier mee doen.

Groeten David

Ik weet niet of er nu foto's op staan, maar anders heb je (vaak) de optie in een digitale camera om de kaart te formatteren. Probeer dat eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan