Compacte gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Beste Helpmij'ers!

Ik stel een pc samen voor een vriend van me, en heb inmiddels al meerdere pc's samengesteld maar nooit een Micro ATX PC

Dus vandaar dat ik voor het geval dat nog vraag of deze setup goed is of beter kan voor maximaal 1000 euro

Wat zijn de belangrijkste punten?

1. Hij moet zoals al aangegeven Micro ATX zijn, in ieder geval compact (het liefst een Bitfenix Prodigy)

2. Hij is vooral bedoelt voor gamen en internet, dus een GTX770 met een SSD zou ideaal zijn (Vooral SSD is voor hem een must)

3. Voor 1000 euro moet er een scherm, toetsenbord en muis bij zitten, tot nu toe willen we een scherm halen van marktplaats, dit zal zo'n 60 euro worden, en een CM Storm Devastator nemen voor 30 euro. Dit betekent dus dat het budget van de PC zelf zo'n 910 euro zal zijn

Dus wat heb ik tot nu toe? (Ik koop de onderdelen uiteindelijk bij Afuture.nl, deze webshop vertrouw ik namelijk voor 100%)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...635920]=1&product[649968]=1&product[620116]=1

Hier zit dus nog geen moederbord bij, want ik weet niet welk moederbord welk moederbord nou echt goed is bij deze build, ik heb namelijk nog niet heel veel met intel builds gewerkt

Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb het liefst een Moederbord van Asus, deze bevielen mij altijd goed!

Laatst bewerkt:
Dat dus, wat uitgebreidere opties /aansluitingen. Ligt er een beetje aan wat je wensen zijn uiteraard. (Overigens dacht ik dat je per se een Asus-bord wilde?)

Klopt het liefste wil ik een bord van Asus, maar ook MSI mag wel, aangezien we daar ook nog geen slechte ervaringen mee gehad hebben

Maar het belangrijkste vind ik dat ik het beste krijg voor niet al te veel geld, voor maximaal 90 euro (dus ook echt niet hoger dan 90, dus 90,01 is te hoog :P)

Wat is het grote verschil tussen de 2, want ik zie 2 verschillende chipsets? (oftewel welke is beter?)

Als je niet wil overclocken (wat je niet wil denk ik), dan geeft de H97 chipset meer mogelijkheden (= luxer)

de i5 4570 heeft geen geunlockte multiplier. Dat zegt niet dat je niet kunt overclocken, maar je kan er niet ver mee komen nee.

Hmmm in dat geval, want ik zou wel willen overclocken, ook omdat ik er waterkoeling bij heb gedaan, lijkt de B85 mij de betere keuze, vooral omdat deze ook net ietsjes goedkoper is

Dan zal je ook een processor moet K toevoeging moeten nemen, want dan heb je gewoon een unlocked multiplyer en daarmee kan je het gemakkelijkste overclocken ;)

Ja maar een K wordt dan toch weer net wat te duur, en dan kun je wel een goedkoper moederbord nemen, alleen dan zal het het vast wel niet waard zijn ivm bottlenecking.

In dat geval is de H97 de beste keuze in dit geval?

In dat geval weet ik nu zeker dat het goed komt, bedankt! =)

Nu nog even een scherm van marktplaats halen en we kunnen hem bestellen

Trouwens, je kon toch een bepaalde code gebruiken voor Azerty voor gratis verzending oid ivm helpmij, want de prodigy moeten we bestellen via Azerty

EDIT: Gevonden, aangezien Azerty ook goed beoordeeld op Tweakers, zullen we de onderdelen die we goedkoper kunnen krijgen bestellen via Azerty, en de rest via Afuture, alsnog bedankt =)

Laatst bewerkt:
Ja hoor... we hebben een DOA, tenminste dat denk ik...

Want als we de PSU aan sluiten aan een stopcontact, dan gaan letterlijk de stoppen er uit, in het begin dachten we dat de waterkoeling lekte, maar het licht echt alleen maar aan de PSU...

Naja nu wachten op een nieuwe =|

Is het trouwens wel normaal dat echt de stroom uit valt, want ik heb zelfs nog expres een 80 plus PSU gekocht voor extra zekerheid... :-|

Normaal niet, maar als alles uitvalt wijst dat wel op kortsluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan