Compacter programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJEBloem

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
177
Beste allen,

Ik heb voor school een opdracht gekregen. Namelijk; ''Lees een getal in totdat het getal 999 wordt ingevoerd. Voer het grootste getal uit.' Ik heb deze opdracht volbracht en het volgende is het resultaat.

Code:
[INDENT]Public Class Form1
  Private Sub Klik_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles klik.Click

    Dim ingave As String
    Dim getal As Integer
    Dim getallen As New List(Of Integer)

    Do ingave = InputBox("Geef een getal in.") 

      If Integer.TryParse(ingave, getal) Then getallen.Add(getal)
 
      Else MsgBox("U gaf geen getal in.")

      End If

    Loop Until getal = 999

    MsgBox("Het grootste getal is " & getallen.Max())

  End Sub
EndClass[/INDENT]

Graag zou ik willen weten of er een compactere manier is om dit te programmeren.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lees een getal in totdat het getal 999 wordt ingevoerd.
Dit lees ik persoonlijk als: Als de invoer 999 is, hou dan op met vragen... Maar ik weet natuurlijk niet hoe het werkelijk bedoeld is...

Er is vast wel een manier om dit korter te programmeren. Maar dat betekend dan niet dat het gelijk efficiënter wordt.

Daar kunnen we je bij helpen, maar omdat je zelf al aangeeft dat het een schoolopdracht is, kunnen we niet zomaar alle antwoorden geven, begrijp je? Dus waarom wil je het compacter hebben?

MartinJM
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde het graag compacter omdat ik een aantal regels had gebruikt die ik nog niet 'geleerd' had. Tijdens de lessen zijn deze variabelen nooit gebruikt. Mijn docent vroeg eerst om een compactere versie, maar naderhand was ik niet de enige die 'nog niet behandelde stof' gebruikte.
Ik weet dat het voor school is en dat jullie niet zomaar iedereen opdrachten kunnen maken, maar aangezien ik al 85% zelf gemaakt had dacht ik dat het geen probleem was om jullie om wat hulp te vragen. ;)
 
Het is ook geen probleem, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij de opdracht voor jou maken waardoor jij een hoog cijfer krijgt. Een goed cijfer moet je zelf verdienen:thumb:
Dat wil niet zeggen dat we je niet helpen bij schoolopdrachten, maar dan letten we iets beter op dat we je niet kant-en-klare codes geven (wat sowieso niet de bedoeling is, maar meestal kan het niet zoveel kwaad).

Verder is het bij ons in de klas trouwens alleen een pre als je zelf dingen uitzoekt die we nog niet hebben gehad. Dat toont ook dat je er goed mee bezig bent.

MartinJM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan