Companion 5 aansluiten op ps3

Status
Niet open voor verdere reacties.

runish

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2012
Goededag

Ik heb een tv (32pfl3605) een ps3 en een companion 5 (computerspeakers). Ik heb geen jackaansluiting op de tv. Ik heb nu de tv met tulp naar jack aangesloten op mijn conpanion 5. Maar als ik mijn ps3 aanzet krijg ik het geluid niet over de companion. Ik wil graag het geluid van mijn ps3 over de companion, weten jullie misschien hoe ik dat kan doen?

als je gewoon tv kijkt kun je dan wel geluid via de companion 5 gebruiken?

Ja, als ik tv kijk dan krijg ik het geluid wel over de speakers

Hoe heb je de companion 5 aan je tv aangesloten, voor zover ik weet heeft deze namelijk alleen maar een usb aansluiting voor een pc...

Bij de companion zit een volume regelaar met een aux ingang. Ik gebruik nu een kabel: jack naar tulp. De tulp gaat in de tv, hierdoor krijg ik het geluid van me tv wel over de speakers maar bij de playstation krijg ik nog steeds geen geluid over de companion.

Komt het geluid van je ps3 wel gewoon uit je tv-speakers? Als dit het geval is kan je namelijk gewoon de koptelefoonuitgang van je tv gebruiken, dus dan met Jack-Jack je Speakers aan sluiten via de koptelefoonuigang.
Als dit niet het geval is ligt het waarschijnlijk gewoon aan je ps3 instellingen.

Mijn tv heeft geen koptelefoon uitgang. Maar als ik een aantal instellingen verander in de ps3 dan doet de companion het wel bij muziek maar niet bij spellen. Als ik de ps3 uit zet en weer aan dan krijg ik weer helemaal geen geluid. Weet je misschien wat ik moet instellen in de ps3? Of moet ik de companion anders aansluiten?

Hier een snelle uitleg van wat in principe zou moeten werken;

Als je je ps3 via een hdmi kabel hebt aangesloten, moet je onder "Geluidsinstellingen --> Instellingen audio-uitvoer" Hdmi selecteren. Hierna selecteer je "handmatig", en daarna deselecteer je alles behalve "lineaire PCM 2 kanalen 44,1 kHz" en "Lineaire PCM 2 kanalen 48 kHz". Bevestig dit en het zou moeten werken.

Als je je ps3 via "Optisch Digitaal" hebt aangesloten, geld hetzelfde als hierboven.

Als je je ps3 via de Multi-AV kabel hebt aangesloten, moet je onder "Geluidsinstellingen --> Instellingen audio-uitvoer" "Connector voor audio-invoer / SCART / AV MULTI" selecteren. Druk nu op het kruisje om te bevestigen, en het zou moeten werken.

Ik heb de ps3 aangesloten met een hdmi kabel en heb alles gedaan wat je zei. Helaas zonder resultaat. Er komt wel geluid uit de tv. Zijn er eventuele andere mogelijkheden om het op te lossen?

Ja deze is er, er zijn er zelfs 2. Een simpele, maar onhandige. En een lastigere, maar handigere versie. Beiden vereisen wel een kleine investering...

Simpele oplossing:

Je kan je ps3 ook instellen om de video via hdmi laten gaan en de audio via de multi AV kabel. Om dit te doen heb je echter wel Deze verloopstekker nodig.

Om dit te doen verbind je de Multi-AV kabel met de ps3, en de Rood-witte rca stekkers aan het verloopplugje, en het verloopplugje verbind je met het setje. Hierna moet je in de geluidsinstellingen van de ps3 "Meervoudige audio-uitvoer" aan zetten.

Om nu ook geluid van andere apparaten te krijgen over je setje moet je gewoon de kabels omwisselen.

Minder simpele versie

Je kan ook dit kastje kopen (dit is een audio-switch). Vervolgens sluit je al je apparaten aan op de inputs van dit kastje met rood-witte RCA kabels (meestal zitten die standaard op zo'n beetje alle apparaten, en dat zijn deze kabels). En sluit je het kastje via de output aan op je setje met deze kabel. Door aan de knop te draaien bepaal je welk geluid je door je speakers laat komen.

De video uitgang van je apparaten gaan dan gewoon naar je tv en je hoeft dan dus geen audio op je tv aan te sluiten, omdat al je audio via het kastje rechtstreeks naar je setje gaat.

Als je de lastigere versie niet snapt moet je het even zeggen, dan maak ik een schemaatje voor je waarin alles duidelijker word uitgelegd.

Of

Of het ligt aan de audio-instellingen van je tv. Probeer hier ook eens naar te kijken. Probeer dan eens te kijken naar "audio uitvoer". Zelf heb ik de "moeilijkere versie" heel lang gebruikt. Dit werkt erg goed, je weet zeker dat het werkt, en kan alles erop aansluiten (ook computers, ipods, telefoons enz.).

PS. Voor alle duidelijkheid, Voor RCA zijn ook veel andere namen, zoals cinch en tulp. Dit is allemaal hetzelfde.

Het is gelukt!! Ik heb de simpele oplossing gebruikt. Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan