Companyweb SBS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, nu wordt het al steeds duidelijker.
Om toch interpretatie te voorkomen en de dubbele benaming van "SP1" uit de weg te gaan:

1- Windows Server 2003 Service Pack 1
2- Small Business Server setup (exchange, companyweb enz.)
3- Windows Small Business Server SP1
4- Windows Server 2003 Service Pack 2
5- Overige updates via Microsoft Update

Dit haal ik uit onze verhalen en zo ga ik het proberen. Bedankt voor je hulp en snelle reactie Tijs ;) :thumb:
(klopt zo toch?)

Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat gevonden dat interessant voor je kan zijn: link
Daar staat (o.a.) in dat je direct SP2 voor Exchange kunt gebruiken in de stappen, dus dat je SP1 voor Exchange kunt overslaan.

Succes,

Tijs.

Bij mij werkt het nog steeds niet. Kan je die bestanden niet ergens vandaan halen ofzo?

De bestanden staan gewoon op de SBS 2003 CD's. De te installeren bestanden zouden op CD3 moeten staan.

Melding als: "Het werkt niet" hebben we hier niet veel aan op een forum. Meld dus (in het vervolg) erbij welke stappen je precies gezet had en waar het dan misliep.

Tijs.

Ik ben weer opnieuw (ja zelfs na de installatie van vrijdag) mijn SBS server aan het installeren.

Wanner ik "from scratch" begin en de SBS installatie zijn gang laat gaan, dus eerst Windows installeren, inloggen, SBS-setup starten dan gaat hij gelijk op zijn bek, intranet faalt met een kruisje.
Als ik daarna het zoveel-stappen-plan volg om Windows SP1 t/m SBS SP1 te installeren en daarna de SBS-installatie (en dus intranet) opnieuw start komt er alsnog een kruisje.

Ik heb een "nieuwe" versie van CD3, dus met de DLL van 24-11-2009

Nu probeer ik de installatie van SBS eerst maar te stoppen (direct na de eerste keer inloggen) en dan eerst Windows SP1 te installeren. Wellicht kan het op die manier wel of zal ik Windows update (zonder Windows SP2) maar moeten draaien.

Ik maak bij elke stap nu een image omdat ik er al zo veel tijd in heb gestopt. Zo kan ik elke keer een stap terug.

Wel jammer dat deze versie SBS zo brak is. Nu snap ik ook waarom SBS 2003 R2 is uitgebracht...

Het werkt!

Het lijkt er op dat ik na meer dan 30 uur in mijn server te hebben gestopt, dat mijn companyweb werkt!
Wat heb ik gedaan en in welke volgorde:

- Install Windows vanaf CD
- Log voor de eerste keer in
- Kap direct de installatie van SBS af.
- Install W2K SP1
- Install WSS SP1
- Download en install SQL2000-KB829358-8.00.0884-DUT.exe
- Reboot
- Install SBS
- Reboot
- Download en install KB832880
- Reboot
- Reinstall SBS (intranet-onderdeel)
- Reboot
- Run Internet and E-mail wizard
- Reboot

En toen kwam na de laatste reboot companyweb uit zijn schuilplaats!
Zo blij want dit is al de tweede server die ik met SBS 2K3 installeer en eindelijk heb ik het werkend!!

@choikzcomputers: Klinkt goed! :) Bedankt voor de uitgebreide terugmelding, wellicht hebben anderen daar (in de toekomst) ook wat aan.

Tijs.

Waar kan je de bestanden voor companyweb op de cd vinden? Of kan ik ook companyweb proberen te installeren met zo'n R2 cd van sbs 2003?

Misschien klinkt het een beetje raar maar, is het niet mogelijk om van een andere sbs 2003 de companyweb bestanden te kopiëren of de setup bestanden om companyweb in te stellen. Dat bijv. een van jullie die bestanden in een .rar of een .zip bestand kan mailen of hier op het forum zetten?

Zie de instructie van choikzcomputers. En waar het Intranet gedeelte staat had ik al aangegeven: Op CD3. Overigens ga ik ervan uit dat je vanzelf instructies krijgt tijdens de installatie waar het zou moeten staan.

En nee, het is geen goed plan om R2 te mixen met de 'gewone' versie van SBS2003.

Tijs.

Nee, het plaatsen van bestanden hier op het forum werkt zowiezo niet (veel te groot) en bovendien verwacht ik problemen met het gebruik ervan. Dus gebruik de normale manier.

Tijs.

Kan ik misschien ook de setup van companyweb zonder de sbs setup doen?

Wellicht (had ik al aangegeven) via Configuratiescherm -> Windows onderdelen toevoegen en verwijderen.
Maar (zeker op SBS) is de normale manier voor het toevoegen van onderdelen het draaien van de SBS-setup (zie ook de informatie van choikzcomputers).

Tijs.

Als ik het via configuratiescherm doe hoe doe je dat dan? En kan het helpen om Windows SBS 2003 SP1 te downloaden?

Precies zoals ik het schrijf: Start -> Configuratiescherm -> Software
Klikken (aan de linkerkant) op Windows onderdelen toevoegen en verwijderen
Dan gewoon op elk onderdeel kijken naar Details om te zien of daar Intranet-site (o.i.d) bij staat.

En nee, Confiuratiescherm -> Software helpt niet om SP1 voor SBS of W2003 te downloaden. Daarvoor is Windows Update uitgevonden, en verder kun je ze beiden handmatig downloaden vanaf de Microsoft site:
Instructies + (download-)links voor installatie) SP1 voor zowel W2003 als SBS2003 NL in een .HTM bestand: hier
Ik neem aan dat choikzcomputers daar ook gebruik van gemaakt heeft(!).

Een beetje initiatief van jezelf uit kan helemaal geen kwaad... :rolleyes:

Succes,

Tijs.

Het werkt!! Bedankt voor de tips en hulp. Hieronder nog even wat uitleg wat ik gedaan heb:

Windows Server 2003 SP2 zat al geïnstalleerd.
Windows SBS 2003 SP1 geïnstalleerd.
Toen KB832880 geïnstalleerd.
Toen stonden er bestanden in companyweb en ik ging naar companyweb en kon foto's enz. erop zetten dus het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan