Compaq armada 1750

Status
Niet open voor verdere reacties.

runescom

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
8
Beste Helpmij.nl

Ik heb een probleem niet zo groot maar toch ik heb er last van.

Ik heb een compaq armada 1750 Serie nummer:

Armada 1750 6333/T/4000/D/0/3

Ik heb nu een probleem met opstarten.

Ik moet elke keer mijn opstart wachtwoord wat ik door mijn dommig heid een keer heb ingestelt.

Dat heb ik ingestelt via een programma wat ik op compaq site heb gevonden, met drivers voor mijn Video card enz.

Dus ik denk een keertje instellen is wel leuk:) maar niet dus.

Ik kon hem er niet meer uithalen. Er staat alleen:

Het volgende staat er:

Uw opstartwachtwoord is nu ingestelt. U kunt het alleen wijzigen als bij het opstarten het wachtwoord gevraagd word.

Alleen dat, Mijn god ik weet ook NIET hoe ik in de bios moet komen, ik weet niet of het is geinstalleerd of hoe dan ook, wie weet hoe ik mijn probleem kan oplossen??? dan ben ik zeer blij:)

Mvg,
Benjamin K
 
Bedankt, ik ga het even proberen:) Ik zit nu op deze laptop, maar ik gebruik hem het meeste voor school en het is zeer irritant elke keer. ik ga het proberen:)
 
Sorry, het is niet gelukt,,.

Ik moet als eerste weten hoe ik mijn BIos op moet starten, of met welk programma ik hem er uitkan halen.

Mvg,
Benjamin K
 
bij compaq staat trouwens ook als die op start F10 to enter bios.
die moet je in druken net als de pc dus op start.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dus niet... Heel vaag altijd bij mijn pc, maar ja. ik heb nog niet het probleem opgelost, Ik ga aan mijn vader vragen of hij alle 2 de batterij's 2 minuten wilt los halen en dan kijken of hij het weer doet.

Mvg,
Benjamin K
 
Ik heb een compaq armada e500
en zit met het zelfde probleem dat ik iedere keer het wachtwoord moet invoeren. wordt er een beetje moe van.

kan ik die er uithalen? en zo ja hoe?

op de laptop staat win 98.

alvast bedankt Groeten Stephan
 
http://wireball.com/cms/armada_1750_repair

Dit is een heel uitgebreide Site over een ARMADA 1750 waar ze hem helemaal uit elkaar halen en upgraden compleet met foto"s ECHT SUPER ik heb er enorm veel aan gehad.

Het opstart wachtwoord uit mijn ARMADA heb ik kunnen verwijderen door de stekker van de voeding en de batterij eruit te halen.

Daarna het toetsenbord eraf te halen door de 2 palletjes terhoogte van de linker ALT knop en de rechter CTRL knop naar achter te duwen met een klein schroevendraaiertje daarna iets op te lichten en dan rustig naar links iets weg te leggen(voorzichtig voor de DATA KABEL)

DE CMOS batterij(backup batterij voor wachtwoord zit dan rechts onder een klepje
De draad van de batterij losnemen van het moederbord en een kwartiertje zo laten ontladen.

Daarna moet je even de stekker van de 220 volt in het stopcontact steken(niet de Cmos batterij aansluiten en ook niet het batterij pak terug monteren)
Dan laat je de computer opstarten totdat je het COMPAQ logo ziet en vervolgens trek je de stekker eruit.

Daarna monteer je alle delen(Cmos/batterijpak/toetsenbord)weer.

En start je ARMADA 1750 weer op en WEG WAS WACHTWOORD BIJ MIJ.

Stond allemaal op GOOGLE je moet alleen ff goochelen met de zinnen.

Op een COMPAQ 1750 zit geen BIOS zoals we gewent zijn.

Wel zijn er op de Compaq/HP site diverse drivers nog te vinden waaronder een ROMPAQ floppy bestand waarmee het BIOS weer te resetten is(sp12835 hangt van windows versie af ).

En een floppy bestandje SP8975 waarmee je een programmaatje krijg waarmee je diverse dingen kan veranderen in je "BIOS".
Gewoon even downloaden van HP site en daarna op floppy zetten.

Floppy in A schijf doen en Armada opnieuw opstarten.
Bij opstarten even FN en F8 indrukken en gedrukt houden en tergelijkertijd F11 aantikken en blijven tikken tot de PCSPEAKER begint te piepen.

Daarna krijg je Het compaq logo en daaronder twee groene schermpjes.

Dan kies je voor het rechterscherm met daarin F2 en hij start van floppy de rest zie je van zelf.

Nadat je klaar ben met veranderen en de ARMADA weer opnieuw opstart is de kans groot dat je de ARMADA nogmaals opnieuw moet opstarten maar dan met de ROMPAQ floppy erin omdat hij anders niet door wil starten.(althans dit was bij mij het geval)

Nou hopelijk leest iemand dit nogeens(ik hoop het wel anders lggen mijn vingertoppen voor niks open)

GROETJES ANDRÉ:shocked::shocked::shocked::evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan