Compaq Armada M700 harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, ik wilde m'n hardeschijf vervangen voor een grotere en snellere versie. De oude is een tochiba 20 gb 4200 t/min de nieuwe een Hitashi 40gb 5400 t/min.

Als eerste...kan dit ?

volgens mij wel maar hij pakt 'm niet. Zoals ik al vermelde is het een compaq, de bios is dus niet uitgebreid of de meeste instellingen zijn niet zichtbaar. Is het de bedoeling dat er een instelling moet veranderen op het moederbord? Een poging om xp opnieuw te installeren ( booten met xp cd ) hielp ook niet ( cd staat als firstboot device). Na diverse pogingen de oude er maar terug in geplaatst. :confused:

Zou het jammer vinden als dit niet kon, de pc zou een stuk vlotter worden.

alvast bedankt.

mvrg
Daneron

Heb je de master/slave setting correct staan?

Mvg P

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Daneron
Zou het jammer vinden als dit niet kon, de pc zou een stuk vlotter worden.

alvast bedankt.

mvrg
Daneron

Om hier ff op terug te komen, ik denk niet dat je veel snelheidswinst zal gaan behalen.
Immers je pc is zo traag, als dat het traagste onderdeel is.
Het enigste voordeel is dat je wat meer ruimte hebt.

Mvg P

Geplaatst door patrickt
Heb je de master/slave setting correct staan?

Mvg P

Het is wel een laptop.

@ Daneron, heb je bij je laptop geen diskettes bij gekregen? Het is zo, Compaq heeft in veel gevallen een verborgen partitie, om zo in je biosinstellingen te kunnen. Als je dan formateert, dan moet je daarna opstarten met die floppys.

Bij de laptop is niets bijgeleverd van software, helaas. Dus met een bootfloppy van compaq zijn de instellingen zichtbaar? Zal eens kijken op de website van compaq.
ehh, er zit trouwens bij mij geen floppy drive aangesloten.

Weet iemand toevallig op welk snelheid het geheugen draaid, 100 of 133 ? Er staat dram vermeld met het programma siw. heel mooi programma. Je kunt het van m'n website ophalen als het nog niet had. http://people.zeelandnet.nl/daneron/siw.exe

Staat Dram voor sdram of is Dram een andere soort ?

alvast bedankt

mvrg
Daneron

Laatst bewerkt:
Voor xp was alleen een bios update tevinden, schoot er weinig mee op. Later bleek de xp cd niet goed leesbaar te zijn in de cd driver van de laptop, na het opnieuw branden van xp kon ik er wel mee opstarten.

Je hebt dus geen bios tools nodig om xp te installeren bij een compaq, nu probleemloos bij 2 pc's (desktop en notebook) gedaan met nieuwe hardeschijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan