compaq cd writer/dvd heeft kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Beste helpmij,

Ik heb 2 cd stations in mijn pc. Ik heb een cd writer/dvd lezer station van compaq (best wel oud al) die ik er eens bij heb gezet. Ik draaide kort hiervoor xp en toen kon ik gewoon dvd's lezen etc. maar nu merk ik dat dat dus niet meer lukt :confused: Hij kan nog wel cdtjes lezen maar niet meer schrijven of dvd's lezen. Ik gebruik hier nero trouwens voor.

Heb al geprobeerd stuurprogramma bij te werken maar hij zegt dat windows geen recenter stuurprogramma heeft gevonden.

Ideetjes? :)

Beste Jellever,

Raar probleem... omdat je wél CD´s kunt lezen (DVD´s ook?), ga ik ervan uit dat je master- en slave-instellingen correct zijn.

Het is een oude drive, zeg je. Dan zou het kunnen zijn dat deze niet overweg kan met de manier waarop Nero CD´s wil branden. Volgens mij doet Nero dat met SPTL (SCSI Pass Through Interface), wat standaard bij Windows XP zit. Jouw brander heeft hiervoor misschien ASPI (Advanced SCSI Programming Interface) nodig, omdat het al een wat ouder type is. Dat kun je vinden op http://www.adaptec.com/en-US/downloads/ms/ms_win_xp?productId=ASPI-4.70&dn=Windows+ASPI+Package. Installeer dat eens?

Je gaf aan dat je "kort hiervoor XP" draaide, trouwens. Gebruik je dan nu Vista?

Groet,

Theo

Ja ik gebruik nu vista home premium. Die download die je gaf is alleen voor win xp en lager. Gewoon installeren met compatible modus??

Ja ik kan:
cd lezen

kan niet:
dvd lezen
cd branden

terwijl hij onder xp hiervoor prima werkte en in mijn oude pc. Wat ik trouwens ook al heb gedaan is weg gehaalt bij aparaatbeheer en opnieuw opgestart. hij vond hem terug maar weer als cd station

Laatst bewerkt:
Beste Jellever,

Ai, Windows Vista en ASPI blijken niet goed met elkaar overweg te kunnen, heb ik net ook gelezen. Kijk dan eens op http://www.nu2.nu/aspi/, misschien werkt dat. Of zoek op www.google.nl naar "ASPI Windows Vista".

Misschien dat een update van de firmware van je CD-/DVD-writer helpt? Heb je al eens op de site van de fabrikant van je apparaat gekeken? En misschien is het goed om ook te googlen op jouw apparaat (liefst typenummer intikken) en Windows Vista.

Wie weet vind je zo de oplossing. Op zich vind ik het wel vreemd dat Vista je CD-/DVD-writer niet herkent, ik dacht nou juist dat dat één van de weinige dingen was qua verouderde hardware die Vista wél probleemloosh herkende...

Groet,

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan