compaq d530 cmt led error na terugplaatsen alle hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
beste helpmijers.
Ik heb 2 hp compaqs d530 cmt desktop pcs.

ik heb de pcs stofvrij gemaakt,ze maakte nogal lawaai. hierbij de ventilatoren en de processor eruit gehaald, en ook alle stekkertjes. Nu heb ik alles weer terug gedaan inclusief de processor en de keeling ervan. Hard disk, de voeding, het ram geheugen. heb echt alles eruit gehaald en weer terug gezet. als ik nu de pcs aanzet gaat er bij beide een rood lampje branden voor en gaan de pcs niet eens aan. Waar kan dit aan liggen? defecte moederborden?, Iets anders?

Alvast hartelijk dank!

gr django

Waar brand dat rode lampje? Op de voorkant? Die zou anders sowieso al moeten branden. Weet je zeker verder dat je ook de voedingskabel voor je processor hebt ingeplugd?
@Dylan001: dan zou je pc alsnog op moeten starten, hoor. Hij kan dan alleen niet optimaal presteren.

Laatst bewerkt:
op het moederbord zelf brand een geel lampje, en de connector zit gewoon erin. aan de voorkant van de Compaq d530 cmt hoort normal een GEEL lampje te branden. en dan hoor je de keeling en de ventilatoren aangaan. als k ze nu aan doe, brand er een ROOD lampje en gaan de keeling en de ventilatoren niet aan. met een ROOD lampje betekend het volgends mij dat er een error in het system zit ofzo?

alvast bedankt, gr django

Wat kan het zijn ? De BIOS batterij ? Het lampje voorop. Knippert trouwens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan