Compaq Deskpro bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Weet iemand hoe ik in de bios kom van mijn Compaq Deskpro 2000?

Ik heb al diverse F-jes geprobewert, maar bik schijn de juiste niet te kunnen vinden.

Insert ook geprobeerd?, staat vast wel in de manual.

Compaq Presario - Press <Alt> <Ctrl> <Esc> at boot when you see the "Compaq" log in big letters

Ctrl + F10 for newer models

Misschien?

Laatst bewerkt:
Zo'n beetje elke combinatie geprobeert, maar nix werkt. We gaan de batterij maar eens verwijderen, tenzij iemand mij meld dat dat (ook) niet werkt.

Vanwaar mijn vraag;

Ik wil het masjientje als (web)servertje gaan inzetten en tegelijk mezelf verdiepen in Linux. Hiervoor heb ik een live-cd van Ubuntu gedownload, alleen de pc start niet op van cd. Vandaar dat ik graafg de bios in wil.

bij compaq is het meestal F12 F1 of F2 soms delete.
anders het batterytje paar seconden verwijderen en weer terug plaatsen.
of via de cmos jumper.

Marcel Dekkers zei:
bij compaq is het meestal F12 F1 of F2 soms delete.
anders het batterytje paar seconden verwijderen en weer terug plaatsen.
of via de cmos jumper.
Ik heb zelf een Deskpro 6000, daar is het toch echt F10, gezien de link die ik gaf, denk ik dat voor de Deskpro 2000 ook F10 nodig is om het Bios te kunnen bereiken. mits deze inderdaad op een apart stukje van de hardeschijf staat.

Je zou ongeveer zo'n Bios setup moeten krijgen:
http://www.ulihansen.kicks-ass.net/aero/paq/setup2.jpg

Je moet ook pas op de toets drukken als je een knipperend | in de rechter bovenhoek krijgt.

Laatst bewerkt:
Bij debian kan dit iig ook met boot disks die je kunt downloaden en aangezien ubuntu debian based is denk ik dat je die daar ook wel voor kan vinden/gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan