Compaq Deskpro EX P800 onboard audio werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartiFa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Goede avond!

Sinds gisteravond ben ik de "trotste" eigenaar van een oude compaq computer die een kennis over had. Aangezien ik het altijd wel interessant vind om met computers bezig te zijn, besloot ik er Windows 2000 op te zetten.
Het betreft een Compaq Deskpro EX P800.
Voordat ik de pc ging formatteren ben ik eerst naar de website van compaq/hp gesurft en heb daar alle drivers opgehaald.
Vervolgens heb een verse installatie gestart van Windows 2000. Hierna heb ik de cd met drivers erbij gepakt en begon vol goede moed met het installeren. Eerst de chipset van Intel, allerlei andere drivers (met de nodige herstarten) en vervolgens wilde ik de onboard audio installeren.

Tot mijn verbazing bleek er tussen de apparaten in de device manager geen audio apparaten te staan. Daardoor kreeg ik bij het installeren van drivers voor de audio ook steeds foutmeldingen te zien.

In het compaq bios staan de onboard apparaten allemaal ingeschakeld (ook na de nieuwste bios geïnstalleerd te hebben). Toch zie ik geen audio apparaten in de device manager (ook geen gele uitroeptekens).

Alles lijkt er dus op dat er geen geluidskaart aanwezig is, maar vóór de verse installatie van windows werkte het geluid wel!

Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan