Compaq Deskpro met video en audio problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Ik heb uit allerlei onderdelen een "nieuwe" Compaq Deskpro in elkaar gezet: de wijzigingen betreffen de harde schijf, de CD en het geheugen, dus geen "echte veranderingen" aan het model: Deskpro EN2/P800/SFF.
Daarna heb ik de partities geformat en opnieuw W98SE en WinXP als dual-boot in aparte partities geinstalleerd. Windows XP draait perfect; Windows 98SE heeft 2 mankementen:
Probleem 1: de video kaart geeft alleen VGA; ik kan onder configuratiebeheer-beeldscherm-instellingen ook niet meer dan VGA instellen terwijl ik weet dat de videokaart meer aan kan, immers onder XP staat ie blij met 1024*768 en 24 kleuren te draaien
Probleem 2: de audiodriver (embedded, er is geen aparte audio kaart) krijg ik niet geinstalleerd.

Ik heb al nieuwe driver software (SP27532) voor de gehele kaart bij HP/Compaq opgehaald en geinstalleerd maar dat lost niets op.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Rob
 
Het probleem is dat er geen audiokaart inzit maar dat de AC'97 chip van het moederbord wordt gebruikt.
Ik heb inmiddels bij Intel een driver voor de graphics chip gevonden die dat deel van de problemen heeft opgelost, maar niet dat van de audio en bij Intel noch bij Compaq vind ik een driver voor die audio chip ...
Nog suggesties waar ik die kan vinden; het is een Intel 82801BA ICH@ -AC' 97 chip
 
PH-RVG zei:
Het probleem is dat er geen audiokaart inzit maar dat de AC'97 chip van het moederbord wordt gebruikt.
Ik heb inmiddels bij Intel een driver voor de graphics chip gevonden die dat deel van de problemen heeft opgelost, maar niet dat van de audio en bij Intel noch bij Compaq vind ik een driver voor die audio chip ...
Nog suggesties waar ik die kan vinden; het is een Intel 82801BA ICH@ -AC' 97 chip

Sorry, dat moet Intel 82801BA ICH2-AC'97 zijn
 
Ik heb uiteindelijk de driver op driverguide.com gevonden; dat is een driver van een andere firma, maar hij doet het.
Waarom bij Compaq en Intel niets te vinden is, blijft een raadsel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan