Compaq Deskpro met Windows 2000 gaat na afsluiten opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Ik heb een probleem:

Als ik de PC gewoon afsluit, komt er na de afsluitprocedure te staan dat ik de PC kan uitschakelen. Als ik dan de powerknop indruk om hem uit te zetten, start de computer opnieuw op.

Kan iemand mij helpen? Ik heb in de BIOS al dingen geprobeerd, maar het werkt niet.

De PC is een Comaq Deskpro, 400 mhz, 64 MB RAM en Windows 2000 Professional.

Dan is de powerknop niet goed verbonden met het moederbord.
Bekijk de handleiding van je mobo eens en sluit hem dan goed aan.

Bedankt voor de reactie.

Eerst lukte het wel met de powerknop gewoon de PC uit te zetten. Toen heb ik een nieuwe geluidskaart erin gezet en daarna kreeg ik dit probleem. Ik ben niet aan de kabel geweest van de powerknop.

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je dat stekkertje niet perongeluk verwisseld hebt?
En als je op de resetknop drukt?

Alweer bedankt.

Er zit geen resetknop op de PC, dus dat is ook geen optie. Misschien heb ik per ongeluk de kabel eruit gehaald. Kan het ook zijn dat het aan Windows 2000 Professional ligt?

Laatst bewerkt:
Zou heel misschien kunnen.
Als je eens bij energiebeheer kijkt, wat voor actie er wordt ondernomen als je de powerknop indrukt.

Hoi,

Er staat bij "Power Options" (energiebeheer) niks over de powerknop.

Sorry, ik wist niet dat dat bij 2000 niet zo was, bij XP nl wel!
Helaas, ik weet't niet!

HG,
Simon

Is er nog iemand anders die een antwoord heeft op dit proobleem? (het probleem is nog niet opgelost).

je voeding is waarschijnlijk te oud en die gaat niet uit als je pc uit gaat dus geeft je mobo weer spannning uit zich zelf en gaat ie aan

Hoi,

Dat lijkt me raar want eerst deed ie het wel goed en ik heb er geen andere voeding in gezet. Ineens kreeg ik dit probleem.

Heeft iemand een tip?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan