Compaq Evo N610c WiFi module

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
:thumb:Goedenavond,

Ik heb een kort vraagje over een oude laptop die ik op dit moment
in bezit heb, nl. de Compaq Evo N610c.
Op zich best een aardig ding, Win XP Pro, 14 inch scherm, Intel P4 1.8 GHz,
helaas wel heel weinig ram en kleine hdd, maar dat is up te graden.
Fijne aan het ding is de dikke drie uur aan batterijduur!

Bij het ding zit ook ene Compaq W200 Wireless 'multiport' module,
zo'n ding dat bovenop de cover zit vastgeklikt.

Op zich een fraaiere oplossing dan een USB of PCMCIA card, omdat die uitsteken
en deze niet.

Alleen ik krijg het ding dus niet aan de praat.
Na de drivers van de HP pagina te hebben gedownload, zie ik onderaan wel van die
verbindingssterkte balkjes, maar het geeft de melding 'no wireless network card driver
present'. Al gezocht op internet, wel veel gelijke vragen, maar helaas geen antwoorden..

Hebben jullie een idee hoe ik dit werkend krijg? Het is niet een nieuwe accessoire oid,
gewoon net zo oud als de laptop en speciaal voor deze laptop ontwikkeld, dus zou moeten werken...

Alvast bedankt!

Hoe is die antenne aan je laptop verbonden? Alleen de antenne gaat namelijk niet werken.

Het is een beetje een apart ding, maar het is geen antenne. Het ziet eruit als een plastic module die bovenop het deksel zit, waarop staat: Compaq Wireless LAN W200.
Aangesloten via wat HP Multiport noemt, het is niet universeel, wordt alleen gebruikt door HP / Compaq.

http://www.lelong.com.my/compaq-evo-n610c-wireless-I843192-2007-01-Sale-I.htm

Ik ben inmiddels wel een klein stapje verder. De drivers van de HP pagina doen niets, al ik die geïnstalleerd heb zie ik alleen de melding dat de drivers niet aanwezig zijn, zie mijn vorige post. Dus na wat googlen kwam ik erachter dat ik eens in Apparaatbeheer moest kijken. Daar staat inderdaad het ding wel tussen, en als ik m dan aanzet zie ik m ook verschijnen in het lijstje, anders staat hij alleen onder 'verborgen'.

Zoals jullie weten, biedt Windows de optie om de drivers voor je op te zoeken, en bij te werken. Dus ik dat doen, drivers gedownload, geïnstalleerd. Leek allemaal eindelijk te gaan werken, want ineens kwam het WLAN symbool van Windows onderaan te voorschijn, en het sterktebalkje van de driver zelf kreeg ineens één balkje sterkte.

Toen, ineens, kreeg ik een BSOD (blue screen of death, blauw scherm) en de PC viel uit. Na wat googlen bleek dat dit veelvoorkomend was, en dat dit komt doordat op de een of andere manier de drivers die Windows download wel werken (in tegenstelling tot die van HP) maar dus vaak dit veroorzaken. Nu heb ik gevonden dat je dan de IRQ's oid moet veranderen, om dus dit BSOD te omzeilen:

http://www.techsupportforum.com/forums/f136/wireless-card-causes-blue-screen-of-death-187456.html

Ik doel op de post van Arsatweb bijna onderaan.

Dit is wat mij betreft wel een stap vooruit, omdat ik gezien heb dat de module dus niet kapot is, puur een driver / software probleem.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik ben er inmiddels ook achter hoe ik een andere IRQ in moet stellen. Helaas nog geen succes, ik heb inmiddels kanaal 2 en 4 geprobeerd en bij allebei BSOD na enkele seconden...

Melding die ik krijg bij BSOD:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Schijnt je te moeten oplossen door andere IRQ waarden in te stellen, maar lukt helaas nog niet. Iemand tips, oplossingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan