Compaq Flatpannel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronpalma

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Hallo,
Ik heb een Compaq Presario 5696 met een flatpannel met een aparte aansluiting . Ik wil deze flatpannel op een andere computer gaan gebruiken maar daar zit de normale 15 pins aansluiting op de videokaart. Is hier een oplossing voor? Ik heb een foto van de stekker en de aansluiting bij de mail verzonden.

Bijlagen

• dscf0007.jpg
    dscf0007.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 60
Heb je al gekeken voor een verloopsnoertje in de winkel ¿

Wat de vraag doet in netwerkproblemen mag Joost weten en aangezien die er niet is om het te vragen verplaats ik je vraag naar hardware/beeldscherm

Volgende keer beter opletten waar je je vraag neer zet

Ja maar daar willen ze dat ik het pannel openmaak om te kijken of er een andersnoer aan gezet kan worden.

Lijkt me geen goed idee uit eerdere ervaringen met slopen en openmaken.

Als ik bij compaq ga zoeken naar de configuratie zit er een FP5017 Monitor bij, op datzelfde plaatje zie ik ook dat de monitor een losse vga kabel heeft, dus is in elk geval vervangbaar.
Verder kom ik ook tegen dat er een ATI all in Wonder Radeon videokaart in zou zitten, maar daar zijn nogal wat verschillende types van, misschien kan je aan de hand daarvan achterhalen wat voor een aansluiting het is.
Op de foto is niet duidelijk te zien wat voor een aansluiting het is, maar het zal waarschijnlijk digitaal zijn.

Bedankt Maestro,

Ik ben via jou link even gaan kijken op deze site.
De monitor die jij gevonden had is het niet, daar zie je inderdaad een vga aansluiting.

Ik ben er nu wel achter dat het een DFP aansluiting is en de kabel zit zonder stekker op de flatpanel aangesloten.

Maar mischien is er bij Compaq een verloop te koop.

bedankt voor je tip

verloopstekkertje

Hee Ron,

ik had hetzelfde probleem als jij. Mijn FP700 heb ik voorzien van een tnt2ultra, die ook ultraduur was. Nadien heb ik nog een verloopstekkertje gekocht via http://www.hod-electronics.nl/ . Op hun site vind je bij jou in de buurt wel een zaak die hun spulletjes verkoopt. Waarschijnlijk kun je de code MOL DVI 8800 wel gebruiken. Hiermee kun je je Compaq dfp-connector op elke kaart met VGA connector aansluiten.
Succes

Ronn

PS Heb jij ook problemen met de losse voeding van de FP? Mijne al 2x stuk!! En ook errug duur, dus als iemand nog een 220voeding heeft die 10V/2,5A kan leveren?

ook een voordeel

en Ron.... elk nadeel heb ze voordeel. Die DFP-connector staat voor Digital Flat Panel. Een term die volgens mij door Compaq zelf in het leven is geroepen, aangezien ik nog nooit iemand anders hierover gehoord heb.
Deze DFP connector zorgt ervoor dat er minder omzettingen nodig zijn om het beeld van de PC naar het scherm te krijgen. Daarom waren onze kostbare schermpjes hun tijd vooruit, alleen zijn ze ingehaald door de nieuwe standaard, DVI.
Over het scherm zelf ben ik overigens zeer tevreden.

nJoy

Re: ook een voordeel

Geplaatst door Ronn247
en Ron.... elk nadeel heb ze voordeel. Die DFP-connector staat voor Digital Flat Panel. Een term die volgens mij door Compaq zelf in het leven is geroepen, aangezien ik nog nooit iemand anders hierover gehoord heb.
Deze DFP connector zorgt ervoor dat er minder omzettingen nodig zijn om het beeld van de PC naar het scherm te krijgen. Daarom waren onze kostbare schermpjes hun tijd vooruit, alleen zijn ze ingehaald door de nieuwe standaard, DVI.
Over het scherm zelf ben ik overigens zeer tevreden.

nJoy

Het is in elk geval gewoon een VESA standaard, alleen heeft men blijkbaar later bedacht dat DVI beter of mooier is.

http://www.vesa.org/dfplink.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan