Compaq laptop, advies svp..;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudia87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hallo!
Ik wil voor mijn studie graag een laptop en overweeg er nu een te kopen. Ik heb er alleen niet veel verstand van, weet vooral hoeveel geheugen ik moet hebben. Nu overweeg ik de compaq presario C300EA te kopen... (voor €600) Maar nu wordt mij dat door iemand afgeraden omdat hij niet goed tegen vervoer zou kunnen en omdat het een ouder model zou zijn van compaq, en dat compaq is overgenomen door HP.. Maakt dat iets uit? Heeft iemand deze laptop en ben je er tevreden over? Dit zijn in ieder geval de specificaties van de laptop:
Merk COMPAQ

Behuizing Notebook

Processor Intel® Celeron® M 420 1.60 GHz

Geheugen 1024 MB DDR-II (2x 512 MB)

Cache 1 MB L2

Harddisk 80 GB S-ATA 5400 rpm

CD/DVD speler Super Multi DVD+/-R/RW

Geluidskaart 3D SoundBlaster-Pro 16-bits

Videokaart Intel® Graphics Media Accelerator 950 (tot 128 MB shared)

Modem High speed 56K

Luidsprekers Altec Lansing

Gewicht 2,98 kg

Muis Touchpad

Beeldscherm 15.4" breedbeeld TFT WXGA BrightView

Aansluitingen 2x USB 2.0, VGA, S-video, TV-out, RJ-11, RJ-45

Netwerkkaart 10/100 LAN; 802.11b/g WLAN

Besturingssysteem Windows XP Home Edition

Nou als iemand een advies heeft hoor ik het graag..:)

Processor: Ik persoonlijk zou of voor Centrino technology of Dual Core gaan. Celeron is helaas een low budget processor.

Beeldscherm: SWXGA zou beter zijn geweest, hoge resolutie scherm, betere kwaliteit

USB: 2 aansluitingen zou voor mij te weinig zijn (Webcam, muis, toetsenbord, stick, iPod etc)

Cache: 1MB met een processor die draait op 1.60GHz is matig. Ik raad aan om te zoeken naar iets met een P-Mobile Centrino 2MB cache processor.

Videokaart: Pacman zou het moeilijk hebben, als er toekomst plannen zijn om hier serieus op te gaan gamen zou ik naar wat anders opzoek gaan.

Bluetooth: Niet aanwezig, kan makkelijk opgelost worden met een losse USB dongle

Gewicht: erg zwaar voor transport vind ik, niet gemakkelijk te gebruiken in bijvoorbeeld het openbaar vervoer.

Overigens is dit wel een mooie prijs voor deze notebook

Het ligt uiteindelijk allemaal aan wat je erop gaat doen en hoe snel je dat wilt gaan doen.

Laatst bewerkt:
Wat is precies je budget? Als je bereidt bent € 700,- uit te geven heb ik misschien wel iets voor je. In ieder geval met betere specificaties.

Ook ik overwoog zo'n toestel te kopen, maar omdat ik op http://www.compaq.nl dit model niet kan vinden zie ik er van af. Inderdaad wel een leuke prijs - vergeleken met de rest van de markt.

Je kunt op de site van compaq wel informatie vinden over deze notebook. Ga naar compaq presario notebook pc's en vul bij zoeken C300EA in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan