Compaq laptop V4450EA

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinmom1995

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hallo allemaal,

Mijn zoon wil graag een laptop om te gamen en downloaden.
We rekenen er wel op dat de videokaart vervangen moet worden.
Nu hebben we de compaq V4450EA gezien voor rond de 1000 euro met de volgende specificaties:

Intel Pentium M Processor 745A (1.8 GHz)
breedbeeldscherm met High-Definition Brightview voor een extreem helder beeld
1024 Mb DDR2 intern geheugen (gedeeld)
Intel Video Media Accelerator 900 grafische kaart met 128 Mb gedeeld videogeheugen
100 Gb harde schijf
DVD+/-Rewriter Dual Layer
6-in-1 kaartlezer
56k high speed modem
draad en draadloze netwerkaansluiting (10/100 LAN ethernet geïntegreerd, Intel Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN)
Altec Lansing luidsprekers
touchpad met scroll, volume- en dempknop
4x USB 2.0
S-video tv-uitgang
FireWire aansluiting
1x VGA 15 pins
MS Windows XP Home

Op een ander forum wordt deze processor afgeraden en een Pentium centrino core duo aangeraden. Wat is het verschil tussen deze processoren?
Het is geen probleem dat de accu snel leeg is met de pentiumprocessor want hij zal hem vooral op zijn kamer gebruiken en daar kan hij de laptop altijd op het stroom aansluiten.
Verder zegt iemand dat de videokaart bij pentium M altijd op het moederbord geïntegreerd zit en dus niet vervangen kan worden. Weet iemand of dat echt zo is want dan is deze laptop waarschijnlijk geen optie. Hoe zit het verder met dat gedeelde intern geheugen en video geheugen?
Als je de videokaart vervangt, vervalt het gedeelde videogeheugen dan of blijft dat zo?
Ik heb begrepen dat het videogeheugen dan van het intern geheugen af gaat.

Welke kant en klare laptop zouden jullie anders adviseren voor maximaal 1000 euro waarmee je kan gamen en waarbij de videokaart dan eventueel nog vervangen moet worden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
.. dus kennelijk geen nieuwe ....
reken erop dat het vervangen van een graf. kaart voor een notebook kostbaar kan zijn.
Als je dat laatste meeweegt, zou ik voor een nieuwe gaan.
Voor plm 1000 euri moet iets goeds te krijgen zijn met vergelijkbare specs.
Kijk op www.kieskeurig.nl bijvoorbeeld.

Wat betreft de grafische kaart van deze pc.. deze zit inderdaad op het moederbord vast.
Het geheugen (128 mb) is shared en wordt dus van je ram geheugen afgesnoept (van de 1024 mb) en dit is dus niet aan te raden.
Vaak is het zo dat de grafischekaart op het moederbord een niet al te snelle is (uitzonderingen daargelaten en een ander prijskaartje...) en je dus beter kan kiezen voor een laptop met een seperate grafische kaart.

Bij mijn weten is het niet mogelijk om deze kaart zoals je graag zou willen te vervangen voor een snellere..als dit al zou kunnen dan kan je toch beter voor een wat duurdere laptop gaan dat zal zowiezo in de prijs schelen als dat je de kaart zult vervangen.

Misschien is de aanbieding van de aldi woensdag a.s. een optie.. is wel wat duurder maar wel een leuk systeem...grafische kaart wel op het moederbord vast, maar wel met veel betere specificaties...

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/COMPUTER.HTM

hopende je hiermee een beetje meer geinformeerd te hebben.

robbie32

Valijn zei:
.. dus kennelijk geen nieuwe ....
reken erop dat het vervangen van een graf. kaart voor een notebook kostbaar kan zijn.
Als je dat laatste meeweegt, zou ik voor een nieuwe gaan.
Voor plm 1000 euri moet iets goeds te krijgen zijn met vergelijkbare specs.
Kijk op www.kieskeurig.nl bijvoorbeeld.

Wat bedoel je met geen nieuwe?

O, nu ikke begrijp.
Je bedoelt dat hij nieuw is, maar dat de grafische kaart niet voldoet ......
Ook dan geldt hiervoor, wat ik zei: kan kostbaar zijn.
Waarom geen gewone pc trouwens .... ????
Vervangen met nieuwe onderdelen is voordeliger en komt nogal eens voor bij de 'doelgroep' waar jij het over hebt.
Ook de aanschaf is voordeliger, waardoor je - voor die 1000 euri - een nog geavanceerder geheel kunt assembleren.

Ja je hebt gelijk, dacht ik ook al.
Maar ik denk dat mijn zoon een laptop wil omdat hij deze dan kan meenemen op vakantie en wie weet is het nog eens makkelijk voor school, hij gaat (als het goed is, zit nu te blokken op zijn examen nederlands) volgend jaar MBO doen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan