Compaq met recovery partitie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelz

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
7
zoals titel: ik heb een compaq presario waar windows XP op ge installeerd stond. Geen cd bij maar wel een recovery partitie, ik had de mogelijk om wel via een CD up te graden naar Win Vista, dit heb ik gedaan.

Nu wil ik door slechte prestaties ( sloom/ virus/spyware) me C schijf formateren ( op D staat recovery partitie) aber ik google al 2 avonden met die probleem, hoe moet ik dit doen ? hoe voer ik die recovery uit ? er word gesuggereerd dat er een optie in windows zit = niet gevonden, of dat ik bij opstarten moet Fen, ik kan alleen in bios of boot system komen, kan iemand me helpen ?

greetz
 
compac recovery is meestal tijdens opstarten op F10 drukken.
Maar of dat nog gaat lukken na een insatllatie van vista ??

oja en hou het hier op het forum bij 1 maal je vraag plaatsen. de andere 2 zijn al gesloten door ons.
 
Laatst bewerkt:
Als ik f10 doe kom ik in bios..met ESC kom ik in Boot system
 
dan heb jij een rare compaq.
maar als je met esc in de boot komt en met F10 in de bios...dan is je recovery dus niet meer aanspreekbaar.
Nu zul je een xp cd moeten kopen.
 
hmm,, recovery partitie bestaat nog el en is ook een aantal gigabytes in gebruik..
 
Als het goed is zou je bij een Compac PC direct na het eerste scherm op F10 moeten drukken en dan kom je bij de recovery.
Je zet dan alles terug zoals je de PC ooit gekocht hebt, dus je bent dan wel alle data kwijt. Dus ik hoop wel dat je van alle belangrijke bestanden een backup hebt gemaakt.
 
Ik heb elke F knop geprobeerd, en no help..dus omdat ik Vista heb ge upgrade herkent ie de XP recovery niet meer ?
 
Heb je toen XP er nog op stond een recovery of herstel CD rom gebrand zoals aanbevolen werd ?
Met deze CD rom is als het goed is ook alles terug te zetten, al weet ik niet of dit na een update naar Vista kan lukken.
 
hmm nee ? ik ben aardig noob hierin en de gedachte' er zit toch een herstel partitie speciaal erop' overtuigde mij dat ik goed bezig was..

Nog suggesties ?het liefst blijf ik deze legaal meegeleverde software gebruiken natuurlijk
Aan een XP versie komen is geen probleem, krijg ik met een illegale versie een probleem als ik een legale VISTA upgrade erover heen run ?
 
Toevallig heb ik hier tijdelijk een Compac machine met recovery staan en heb deze eens opgestart.

Gewoon even proberen dus.
Start eens opnieuw op en meteen na het eerste scherm druk je op F8
Kies nu helemaal bovenin voor veilige modus.
Ik krijg dan de optie om de PC op te starten in veilige modus of de herstelconsole.
Kies hier dus voor Herstelconsole.

In het volgende scherm krijg ik de keuze voor:
D:\MiniNT
C:\Windows

Kies hier D:\MiniNT en kijk wat er gebeurd.

Ik doe dit hier niet, omdat deze PC niet van mij is en ik niets wil herstellen.
 
kijk hier heb ik misschien wat aan, ik kan dit helaas vanavond pas proberen dus i let u know man,

misschien kan je ter aanvulling alvast mijn 2e vraag van vorige post beandwoorden over illegaal/legale versies over elkaar runnen.
 
Loool,
Goed jou optie werkte niet, ik naar de winkel waar ik dit ding had aangeschaft, wisten ook niet precies te helpen maar MAAR maar ze vertelden mij het maar even te doen met de Vista CD die ik heb, en zo gezecht zo gedaan, format, install en hoppa vista staat er weer op.

Heb nu nog wel een vraagje over de recovery aprtitie die er nog op staat, heb ik die nog nodig ( staan daar dus specifieke drivers nog op ? ) of kan ik die verwijderen = tog 8 gigaB
 
Het is een recovery met XP dus de meeste drivers zullen niet werken onder Vista.
Als je met Vista wilt blijven werken zou je deze partitie kunnen deleten als dit lukt.
Als je bekend bent met DOS opdrachten is er misschien nog een mogelijkheid als je tenminste een floppy-drive in je PC hebt zitten.
Start dan op met een Windows 98 opstart flop en ga naar D:
Dan met Change Directory naar MiniNT
Maar kijk met de opdracht DIR eerst of deze map bij jou dezelfde is als bij mij.
Daarna met DIR even kijken of er een bestand is dat bijvoorbeeld setup.exe of install.exe heet bestaat.
Geef dan deze opdracht en kijk of er iets gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan