Compaq moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dom blondje

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2006
Heeft iemand ergens in de hoek nog een Compaq moederbord liggen model nummer
144018-001 (Compaq 1600 serie)

Het mag ook een ander oud moederbord of PCI > PCMCIA kaartje zijn waar een PCI 1211 PGE controllertje op zit (Of een PCI 1420 want die is hetzelfde). Dat kan ik er wel heel afkrijgen en overzetten op mijn kapotte compaq moederbordje.

Laatst bewerkt:
Allemaal bekeken, alleen in de USA is iets te koop voor een schappelijke prijs ($ 5) plus shipping. Maar die sturen niets buiten de USA.

In NL is er 1 te koop voor 1018 Euro!!!!!!!!!!!

Ik weet wel iets anders te doen met 1018 Euro

Compaq 1600?? 1600 wat?? Evo, Proliant, Pressario (laptop, desktop) wat voor een compaq dus.

Heel vaak kan je namelijk beter een vervangend merk erin zetten, ben je stukken goedkoper uit.

In de hele presario laptop 1600 serie en dat zijn wel zo'n 50 types, zit allemaal hetzelfde moederbord. onderdeel nummer 144018-001.

Vanwege de specifieke vorm kan je daar niet iets anders instoppen.

Ja, maar jij vermeldde alleen 1600 serie, die heb je ook in de EVO, Proliant enz., vandaar mijn vraag.
Maar een laptop wordt inderdaad moeilijk.

Een andere oplossing voor het probleem zou wellicht mogelijk zijn als iemand mij kan vertellen of de volgende fout,die is ontstaan door het installeren van een PCMCIA kaartje in die laptop, op een software lowlevel (want windows start niet op en de schermdriver is half overschreven) manier kan worden opgelost.

In de compaq bios kan ik geen IRQ's toewijzen en ook geen memory bank allocations aanpassen. Wellicht is daar andere software voor. Maar die kan ik op de compaq ftp site voor softpacks niet vinden.

De foutmelding is "Resource conflict -Allocation error static node #001"

Bij het opstarten geeft de laptop 1 lange en 2 korte beeps en nadat de floppy drive een keer gerammeld heeft nog eens 2 korte beeps.

Iemand compaq deskundig genoeg om dit op te lossen? In de USA zeggen ze dat het een hardware probleem is en dat de PCMCIA bus controller stuk is gegaan bij het installeren.
Vandaar mijn vraag om zo'n bus driver chip vraag in # 1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan